1:éppen az az4 nincs ilyen ürhajo, mert nem tudnak jobbat mint ezek...sajna
Vagy talán mérnökileg nem megoldható, esetleg? Ha túl nehéz megérteni, próbáld meg végiggondolni, mennyi üzemanyagot kell ahhoz magával vinnie, hogy le tudjon kellõen lassítani egy ilyen tömegû testet viszonylag rövid idõ alatt. Utána abba gondolj bele, hogy kb. mennyi az ûrbe jutatott tömeg és az indulótömeg közötti arányszám. Nem olyan bonyolult képlet...
Nyilván azért választották az aerodinamikai fékezést az összes eddigi komolyabb ûrhajótervben, mert nem létezik jobb, gazdaságosan megvalósítható megoldás a jelenlegi technikai szinvonalon.
2:mi a gondom a repülési képességével??? hát csaka az, hogy NINCS nekije :)))
és nem ilyen egyszerü a lehozatala hogy csak ugy levitorlázik, nagyon preciz és gondosan tervezett a berepülési utvonala, mert ha csak ici-picit is eltérnek töle, akkor szevasz, lehet katapultálni, a gép meg mehet a tengerbe...
Ahogy Cat is utalt rá, kicsit érdekes lenne, ha katapultálnának, lévén nincs a gépben katapultülés.
A másik meg az, hogy ki mondta, hogy "csak úgy" levitorlázik. Egy elõre megtervezett repülési útvonalon kell végighaladnia, amit a gép képpeségeinek megfelelõen terveztek meg. Ennyi. Semmi nagy kunszt nincs benne.
Egyébként meg miért térne el az elõre tervezett útvonaltól? Az idõjárás kizárható, lévén csak jó idõjárás mellett engedélyezik a leszállást a biztonság maximalizálása miatt, erre pedig több elõre kijelölt leszállópálya is a van, ha az elsõdleges leszállópályánál (KSC) rossz az idõ, akkor irány az Edwards Légi támaszpont, vagy a White Sands. De ha ott is rossz az idõ, akkor pedig szinte az egész bolygón vannak elõzetesen leszállásra alkalmasnak nyílvánított vészleszállás-repterek (Ausztráliától Svédországon át Dél-Afrikáig).
Technikai probléma? Azt nem zárja ki egyetlen más megoldás sem, ahogy az emberi hibát sem.
szép kényelmesen visszatérnek??? asszem fogalmad sincs hogy hogyan térnek vissza.....
Mondja az, aki szerint katapultálnak az ûrsiklóból.