Jó a cikk, ahogy várható is volt tõled az eddigiek alapján. Azért van 1-2 dolog ami nem világos, ill. szerintem nem egészen úgy van ahogy a cikkben van írva, mégpedig, az 1. ábra és az elõtte lévõ szöveg ezen részlete:
"a fõrotor feladata a helikopter hosszanti (elõre vagy hátra) és keresztirányú (oldalra való) mozgásának megoldása, amit úgy érnek el, hogy az egész forgószárnyat megdöntik az adott irányba"
Tudtommal erre a ciklikus vezérlõkart használják, ami a rotorlapátok állásszögét változtatja.
itt és itt sincs szó arról, hogy az egész rotort bedöntenék, ehhez csuklónak kellene lennie a rotoragy alatt, a képeken sem látok ilyet... Persze el tudom képzelni, hogy régi helikoptereken (pl. az R-4-en) még így oldották meg, de a mai típusok szerintem nem így mûködnek (persze tévedhetek, nem vagyok szakember, ezért szeretném ha ez tisztázódna).
A Mi-4-esnél azért meg lehetett volna említeni, hogy egy Sikorsky típus másolata gyakorlatilag. :) (még azt hihetné valaki a cikk alapján, hogy az oroszok készítettek elõször ilyen viszonylag nagyobb teherbírású gépet). Na de ez már tényleg inkább kötözködés volt. :)