Ennek a rövid antihidrogénes ismertetõnek nagyon örülök én is. Akkor az lenne a kérdés, hogyan lehet akkorára növelni a fénnyomást, hogy az ûrhajó el tudjon startolni a Földrõl?
Cifu! Nem szabadna összehasonlítani a tenger-hajózást az ûr-hajózással.
Mert a hajó "csak" az idõjárás szeszélyeinek van kitéve+ navigációs hiba
Az ûrhajó alatt viszont több tonna iszonyatos erejû robbanóanyag van, amit az ember rakott oda és ebbõl sok komoly baleset adódott. Ha elsüllyed 1 hajó, 1-2 évnyi munka kárbavész, de egy kisebb halászhajó tucattervek alapján készül.
Egy ûrhajóval pedig kicsit több tervezõmunka van,és a berendezései is egyediek, nem beszélve a magasan képzett személyzetrõl. Ha 1 ilyen cucc felrobban sokkal nagyobb érték semmisül meg, mintha elsüllyedne 1 hajó. igen, minnél bonyolultabb a szerkezet, annál nagyobb a hibalehetõség is.
Ezért is volna jobb olyan hajtómû, ami nem tartalmaz ekkora erejû kémiai robbanóanyagot. Hanem felszállás közben az ûrhajótól független helyrõl folyamatosan venné fel a gyorsuláshoz szükséges energiát.
De az elmondható, hogy ezek az elvek nem képviselik a fõ kutatási irányzatot.(legalábbis publikusan) Inkább csak a meglévõ korszerûsítése, erõsítgetése folyik.
Talán úgy lehetne fogalmazni, hogy a kutatói társadalom "ül a babérjain" ez ügyben. A rakéta lehet 1 kicsit gyorsabb, vagy nagyobb tömeget képes felemelni, de ALAPJAIBAN még mindig az 50 évvel ezelõtti technológiát használja. Amíg nincs más, ez is megteszi alapon.