"Nézdd csak meg pl. hogy az elmúlt 40 évben mennyit fejlõdtek a belsõégésû motorok, vagy a mobilok meg számítógépek 10 év alatt!"
A kettõ nem egy kategória. És nem jó a dátumozás. Mindkét technológia kezdeteit kell nézni. És így már a fejlõdésük se különbözik annyira. Az nem elég fejlõdés, hogy ugyanakkora ûrtartalom mellett a motor ereje 20-ról 1000 lóerõre nõtt? Vagy hogy a fogyasztás 40 literrõl 7-re csökkent? És hogy régen egy karambolba könnyen bele lehetett halni 20 km/h sebesség mellett is, ma meg 80-120-as tempónál se szokás belehalni (persze az övet be kõ kötni ehhez)?
"a repülõk u. olyanok mint 1957-ben a B707"
Ennek részben az is oka, hogy a repülõgépek élettartama nem összemérhetõ a mobilokéval. Nem kevés 57 elõtt épült gép ma is repül!
És nem lehet mondani, hogy nincs fejlõdés. A hajtómûvek teljesítménye és hatásfoka is rengeteget javult, és a gépek mérete is jócskán nõtt. De a fõ fejlõdés természetesen a fedélzeti elektronika.
"vagy a rakéták még most is egyszerhasználatos kémiai rakéták..."
Hát ez meg fõleg azért van, mert a kedves politikusok sorban állítják le az ígéretes projekteket. Én vagy egy tucat programról tudok, amik mind a rakéták jelentõs modernizálását tûzték ki célul, de ma már egy sem él.
De szerencsére van már SpaceShip One, aminek a sikere remélhetõleg nagy lendületet ad majd az ûrrepülés fejlõdésének.