Ebben csak az az érdekes, hogy a legnagyobb rongyrázás vidéken van, mert ott nézik fõként, hogy kinek mije van, viszont a Passatot inkább Budapesten veszik.
Én azt gondolom, hogy egy üzletembernek fontos a megjelenés, azért jár Passattal.
Egy viszonylag jómódú (nem felsõ tízezer!) embernek azért kell, mert kényelmes, biztonságos.
Másnak azért kellhet, mert egyszerûen tetszik neki.
De ez már autós téma, végülis lényegtelen, de az elv az érthetõ.
A márkás ing is jó példa erre, a cigányok a Nike pólót veszik, mert az kemény, (mondjuk lehet mondani rá, hogy mert tetszik nekik, mert biztos tetszik nekik) az üzletemberek meg mondjuk márkás inget a jó megjelenés érdekében.
Szóval énszerintem ez nem ellentmondás, a jó autó nem rongyrázás. Egyébként az apám egy faluban él a Gödöllõi-dombságban (és egyáltalán nem gazdag, Suzukija van, de az õ anyagi helyzete teljesen lényegtelen), és vett a szomszéd egy VW Polo-t. Rögtön eldicsekedett vele (mert apám nem nézi, hogy kinek milye van, mert városból költözött ki :) és kérdezés nélkül mondta, hogy ez 4,5 millió volt.
Na szerintem ez a rongyrázás, ráadásul hazugság is. Lefogadom, hogy azért áll ki az utcára, mert azt akarja, hogy lássák.
Budapesten inkább úgy van, hogy vettek az emberek régen Suzukit, de már az a tendencia, hogy jobbra cserélik, mondjuk lecserélték egy Peugeot 307-re (most az gyakori), miután még jobban megy, lecserélik egy Lagunára, de ez nem rongyrázás, egyszerûen egy ilyen körforgás.
A tárgykultusz és a fogyasztói társadalom nem ugyanaz.