Ha megnézed az architectúra leírást amit nemrég belinkeltek és már elég régóta más siteokon is kitárgyalták akkor jól látható hogy a cell egy általános céló proci és mellett egy szép nagy vektorproci cluster együttes. Olyan mûleteknél ahol ez az együttek meg tudja csillogtatni a benne rejlõ képességeket(csak legyen aki optimalizált kódot is készít hozzá) akkor ott aratni fog. Ez jellemzõen a konzol piac lesz mert ahhoz remekül passzol.
Írták itt korábban többen hogy készül majd rá egy x86 emulátor és ledarálja a pc-t. Csak azt nem veszik figyelembe akik ezt írják a PR-ben emlegetett tfloaps-ok nem az általános célú proci adatai hanem vektor proci együttesre, az pedig egy emuláció során nem igen fog szóhoz jutni. Ugyanígy hiába van egy PS3-ban 4 cell, egy emuláció tipikus szekvenciális feldolgozású mûvelet szóval csak egy proci fog dolgozni. Egy PPC legyen akár 4.6Ghz-es is nem igen fog emulálni max egy 1Ghz közeli x86-ost. Ugye itt még hardwaresen támogatott emuláció sincs mint Itaniumnál volt itt mindent full softwarebõl kellene megoldani.
Na most ezek után ugyanúgy nem fog senki x86 emulátoron futtatni pc-s proggikat cell-en ahogy ez eddig sem volt járható út. Ehhez natív proggyk kellenének. PPC már sok-sok éve létezik még sem portolták át a programok ez alatt sem mert a piac nem volt vevõ az öltetre, miért gondoljátok hogy a cell e téren gyökeres változásokat fog hozni.
Az x86 fõ piaci a vállalati szegmens, ott nem úgy gondolkoznak mint itt sokan a topicban. Õket nem érdekli az hogy van egy proci ami forradalmi vektor képességekkel rendelkezik, remek konzol proci lesz és 100FPS-sel futtatja a szinte ray trace kinézetû játékokat. Fõleg nem ha ugyanez a gép egy adatbáziskezõ, webszerver, vállalatirányítási rendszer, és egyébb más vállalti környzetben használt alkalmazást futtatva elvérzik vagy nem tud semmi rendkívület felmutatni. Arra nem fog egyetlen vállalat sem költeni hogy lecserélje a teljes software parkját csak azért hogy menõ legyen mert õ cellt használ. Itt nem a pistikék ülnek a döntéshozói székekben akik azon veszekednek bibíí nekem jött a 3dmark eredményem. És x86 fronton az évek során hatalmas software állomány alakult ki amihez a felhasználók ragaszkodnak, azért meg végképp nem fognak újra fizetni hogy egy átportolt verziót újra megvegyenek belõle csak azért hogy elmondhassák magukról õk milyen trendi eszközre tértek át. A sw fejlesztõ cégek meg nem fognak ingyen árportolni mindent ingyen.
Többen írták korábban hogy az M$ x86 függõ. Szerintem az M$ annak a fejlesztésében érdekelt ami pénzt termel és aminek piaca van. Hiába van egy rendkívül forradalmi architechtúra ha a piaci jelenléte csekély. Arra nem fognak fejleszteni mert úgy sem lesz jelentõs fogyasztói bázisa. Az biztos hogy az intel is szempont volt a 64 bites win fejlesztésének csúszásában, de az is ugyanígy szempont volt hogy az AMD nem tudott az elmúlt 2 év során annyi procival telíteni a piacot amire érdemes lett volna gyorsan fejleszteni és kihozni egy terméket. Azért azzal tisztában kell lenni az AMD64 fõ piaca a gémerek õk pedig jellemzõen illegális win-t használnak, szóval minek is erõltették volna magukat ha bevétel nincs belõle. Õk nem linux, csupán az elsõség dicsõsége számukra nem olyan jelentõs mint a bevétel. Majd ha van reális elég hogy a vállalati szegmensben is tömeges 64bites elterjedtség várható és az a réteg az aki fizet is a win-ért akkor érdemes kijönni rá egy termékkel.