Egyesek azt írják, hogy belátható idõn belül nem váltja semmi le, az x86 architektúrát.
Szerintem, majd meglátjuk.;)))
A PPC-t annakidején direkt ezért hozták létre. Ráadásul én látok itten egy érdekes konvergenciát. Azt ugye tudjuk, hogy a Nintendó GC PPC alapú CPU-val rendelkezik. A PS3 cell csipje szintén PPC alapú, az X2 is erre az architektúrára épül.
Ez így önmagában még persze nem jelent semmit, hiszen itt konzolokról, vagy nagyzolósan "otthoni szórakoztató center"-ekrõl van szó, amiknek általában semmi közük ahhoz amire a számítógépeket használják.
Csakhogy a M$, ha jól tévedek bejelentette az X2 számítógép változatát!
És innen már érdekes fordulatot vehetnek a dolgok.
Akár az is kisülhet belõle, hogy miközben a M$ szépen magára hagyja kiszenvedni az x86 architektúrát, szépen lenyúlja a konzol piacot is. Mert egy PPC/Cell?/ alapú "PC"-n emulátorok segítségével akár megfelelõ hatékonysággal is futtathatók a konzolos játékok!!!!
Ehhez vegyük hozzá, hogy a PS3 GPU-ját az NVIDIJA az X2-ét meg az ATTIS gyártja, melyek ugye fõleg PCs 3D GPU-ikról ismertek.
Természetesen a legfontosabb kérdés, az hogy a közös gyökerû technológiákat az egyes termékekbe mennyire specializált módon építik be?