Azt, hogy a számtek sajtóban 10 év múlva mi lesz, nem lehet egyértelmû nemmel, vagy igennel értékelni, de valószínûbb, hogy nehéz helyzetben lesznek.
Az ok összetett: a fogyasztói szokások átalakulása. Jelenleg még nyilván nem tud a pl. PCWORLD-del, vagy Chip magazinnal egyetlen online sem konkurálni, de ez átmeneti állapot, ahogy több pénz lesz a szektorban, a minõség is úgy fog javulni.
A folyamat az, hogy a jelenleg még offline sajtót olvasók egy része realizálja, hogy a neten megtalálja mindazt ingyen, amit eddig offline olvasott, egy másik része pedig úgy fogja gondolni, hogy OLYAN típusú információkra nincs is szüksége igazán, fontosabb neki pl. az online fórumokon elérhetõ felhasználói visszacsatolás. Az offline számtek sajtótermékek így középtávon szépen be fognak zuhanni olyan példányszám alá ahol már nem gazdaságos fenntartani. Persze nem kizárt, hogy a "nagynevû" offline kiadók továbbra is piacképes új kiadványokkal jelennek meg. Ilyen pl. most Gamepro, amelybõl úgy tûnik a primitívségre van egyre nagyobb igény, bár még nem tudni mennyire lesz sikeres...
Nyugaton egyértelmû trend, hogy minden téren (kivéve bulvár) az internet olvasókat hódít el az offline sajtótól, és ez a folyamat nem látszik megállni. Nem véletlen az sem, hogy több napilapkiadó online portálja is már fizetõs lett; nyilván szeretnék az offline bevételek csökkenését valamivel kompenzálni. Mi is arra haladunk amerre a világ fejlettebb részein, de természetesen -szokás szerint- jó 10-15 év lemaradással.
Egyébként nem véletlen az sem, hogy Európában második legnagyobb magazinkiadó a Sanoma, 2 éve egyik pillanatról a másikra megszûntette a külföldön nagy sikert aratott Computeraktivot. Nem láttak növekedést a piacban, és tény, hogy az eladott példányszámok stagnálása eddig igazolta a döntésüket.