Lehet, hogy nem tudom mire vállalkozom de megpróbálom.
Hölgyeim és Uraim!
Szeretnék szólni a topic témáját illetõen.
#1 - Csak ti örültök rajtunk kívül de ez lényegtelen.
#11 - Sajnos a BKV tulajdonában tényleg "érdekes" állapotú autóbuszok vannak és biztos is hogy a pénzhiány miatt van mindez.
#12 - Nem fizetik vissza merthogy sztrájkolni mindenkinek alkotmányos joga.
#21 - Megérdemlitek! Az autó legfinomabb becslések szerint is egy átlag 6 km es távolságra lévõ munkahelyre havi(20-22 nap) 25-30 ezerbe kerül, amibõl csak a benzin annyiba kerül mint a BKV teljesárú bérlet, és az autó árát NEM(!!!) számoltam bele! Itt jegyezném meg a petíció (#29) komolytalanságát miszerint saját magát szívatva az államilag 67.5 % os támogatásból visszamaradt összeggel érvel. LOL
1.:EZT A PÉNZT NEKÜNK TAVAJ MÁJUS 1.-ÉN MEGIGÉRTÉK!!! A csatlakozás után rájöttek, hogy a színvonalat emelni kell, máskérdés, hogy ez csak pénzbõl megy. És az akkor megígért EU-s bérfelzárkóztatást a mai napig halasztgatták.
2.:Rohadtul nem vagy egy bank, hogy bármilyen családnak a keresetét TE magad egyszemélyben elbíráld, sok-e vagy nem. Csak a BKV alkalmazásában lévõ emberkékrõl beszéljünk ha már olybá ez bassza mindenkinek a csõrét és hagyjuk ki, hogy kinek mennyit keres a felesége meg a gyereke iskola mellett mert ehhez aztán télleg senkinek semmi köze.
3.:NINCS (!!!) ruhapénzem merthogy ruhát adnak azt is olyat amilyet. Vennem kellett magamnak elviselhetõ ruházatot mert még a céges is egy rakás szar. Arról meg kósza ábrándjaid se legyenek, hogy ez úgy mûködik, hogy bevásárolok és benyújtom a számlát. (Méghogy ruhapénz...)
4.:Ha rohadtul összehúzom magam sem tudok 500 FT alá menni a kajapénzzel egy nap tehát a jelentõs 3500 FT os kajapénz tetemesen megdobja és észrevehetõen gyarapítja a családi vagyont idehaza. (Te bizos nem kapsz csak 1500-2000-et)
5.:Bérlet... valóban sokra megyek a bérlettel mert nekem speciál csak barátnõm van aki nem kap. Ha élettársam lenne akkor 3 év közösen eltöltött (lakcímmel igazolt) idõ után kaphatna bérletet. Sajnos egyikünk sem áll úgy anyagilag, hogy az összeköltözés gondolatának akárcsak a csírája is megfoganjon buta fõiskolás agyamban, ígyhát nem fenyeget az a veszély miszerint a 3 év boldogságban és gazdagságban eltöltött idõ után összeköltözzünk abba alakásba aminek az árát az általam is olybá nagyrabecsült utazóközönség által igenjól megfizetett BKV RT-nél mindezidáig sikertelenül próbáltam megkeresni! A gyerek bérletének a gondja is leesett a vállamról mert belátható idõn belül sajnos vajmi kevés esély van arra, hogy megpróbáljak gyereket vállalni, hiszen a kicsinyke lakásunkban (pontosabban Anyáméké mert nincs pénzem elköltözni) alig férünk el a vastagratömött pénztárcámról.
6.:140-150eHUF... kicsit konkrétabban is elõadhattad volna mert nem tudom, hogy nettó v bruttó bérrõl beszélsz. A bérlétra a buszosoknál föntrõl lefelé:
-ÉJSZAKÁS - (álmodni se merjél róla, hogy bekerülsz mert csak kihalásos alapon megy), Õ keres a legjobban.
-DÉLUTÁNOS - Õ keres a másodikként a legjobban. Hónapokat, sõt van hogy éveket kell várni, hogy bekerülj egy jó DÉLUTÁNOS mûszakba, s ha egy szer bekerültél akkor megfogtad az Isten lábát mert akárcsak az ÉJSZAKÁS, onnantól kezdve csak fényképrõl ismered majd meg a nemlétezõ gyereked és kielégítetlen nejed (ha volt pénzed esküvõre).
Bonyolult dolog fog következni!!! Kérek mindenkit, hogy figyeljen!!!
BEUGRÓ!!! Azaz osztott mûszak. Nagyon jó mert reggel is dolgozhat egy "kicsit" meg este is. Így aztán nem kell foglalkoznia olyan csekélységekkel mint hobby meg család mert elmegy az egész napja a munkával.
DÉLELÕTTÖS - Ilyen vagyok én is. Nagyon jó mert a kézhez kapott 600 FT-os órabéremre jön az adó tehát az egyéb járulékokat meg pótlékokat el is viszi az adó. Marad tisztán sacc 90eHUF/hó!!! és aki régebben jött a céghez az még lehet, hogy kevesebbet is keres!!!
Tehát a kérdésem: MILYEN 140-150eHUF-RÓL BESZÉLSZ???
7.:1 szó mint 100 a béremeléssel százalékos arányt nézve a kevesebb keresetû BKV alkalmazottak járnának jól.
8.:Színvonal: Mi közöm nekem a járatok sûrûségéhez? Akiknek ez a dolguk azok próbálnak alkalmazkodni az utasokhoz, Te ezt biztos egyszerû dologként képzeled el... A csövesek problémája globális mértékû, had ne nekem kelljen ezzel foglalkozni. Különbenis józan paraszti ésszel belegondolva ez talán az utasok dolga lenne jelezni a jármûvezetõ felé, vagy kellene letessékelni a buszról (v egyéb jármûrõl) a delikvenst. Valljuk be ez nem sûrûn történik meg talán szánalomból de az is lehet, hogy mégis létezik olyan utas aki rendelkezik empatikus képességekkel és nem löki le a buszról, hogy egy padon fagyjon meg.
9.:Nem áll oda a busszal... Mesélhetnék, sõt meg is teszem!! Gondolj bele, hogy ki az a barom aki megreckíroztatja, hogy odaáll a megállóba (ahova lehet, hogy más busz is beáll mert érinti az útvonala), és ott várakozik ellentétben a szabályzattal ami lehet, hogy neki azt írja elõ, hogy a KIJELÖLT (!!!) helyen KELL (!!!) várakozni, amikor Õket is ellenõrzik belsõsök és feljelentik ha megszegte a szabályzatot. Ez Rád biztos nem hat ingerlõen mert a sokadik után nem téged basznak ki az állásodból. Ide sorolhatnám még: "Miért megy olyan tetülassan az a busz?!" Elmondom! Mert feljelentik ha korábban ér oda!! Ellentétben a közhiedelemmel a buszosnak nem az a dolga, hogy minél elõbb odaérjen a végállomásra, hisz csak a "kedves utas" siet. Az Õ dolga a megjelölt idõben ott lenni a megállóban!! Kiváncsi lennék, hogy a du.-n 2órai és az este 9 órai idõpontok közötti forgalmisûrûségi különbséget Te hogy a túróba kezelnéd. Hiszen nem csak a menetsûrûségek változnak hanem a menetidõ is! Jobban belegondolva Te ketchup lennél a hátsó szélvédõn ha az autóbuszvezetõt nem szabályoznák, mikor érintse a megadott megállót, mert az lenne a célja, hogy minél több idõt töltsön a végállomáson, ezért sietne.
10.: És végül de nem utolsó sorban: NINCS PÉNZE A BKV RT NEK!!!
Tavaj arra fogták a béremelés kérelmének a visszautasítását, hogy a többi közlekedési társaságnál jóval kevesebbet fizetnek az alkalmazottaknak. Ami szomorú de így is van. DE! Az Õ harcuk a munkáltatójukkal nem a mi feladatunk! Mintahogy én sem kérdeztem tõled mennyit keresel!
Nézzük kicsit másképp a BKV helyzetét. Mindenkinek az bassza a csõrét, hogy miért nyújt olyan szar szolgáltatást a cég ilyen "drága" bérletárak mellett. Most akkor a bérlet drága? Ha sikerült a fenti autó vs. bérlet összehasonlítást megérteni és körbenézel, hogy a környékbeli országokban mit ér a Te pénzed akkor rájöhetnél végre, hogy a Te béred az itteni árakhoz képest alacsony!!! Ami fent szemléltetve megintcsak had ne az én problémám legyen, ezt a csatát vívd meg Te a munkáltatóddal!
További érdekességek...:
Dotálás!!! Az EU és sok más európai országban már rájöttek, hogy a nagyvárosi tömegközlekedés nem jövedelmezõ!!! Ennek ékes bizonyítéka, hogy mindenütt dotálják az ezzel megbízott cégeket, hogy az utasnak a jegy vagy bérlet megvételekor (vagy meg nem vételekor) ne kelljen annyit fizetnie. Ezért a cégeket támogatják az adóalapból és had fejezzem ki így magam: életben tartják!!! Tehát. Ha Te "kedves utas" nem veszed meg az X HUF ba kerülõ jegyet v bérletet akkor a cég nem az X bevételtõl esik el hanem X alapján kiszámított támogatástól is. Ezért a Kádár rendszerben amikor orrbaszájba jártak a buszok és mérhetetlen károkat okozott a pazarlás akkor az 1.5 HUF-os jegy meg nem vételekor a céget 3X azaz további 4.5 HUF-tól szabadította meg. Így a 6 HUF-os bevétel kiesett. Ez volt akkor. De mi a helyzet most. Kedves #29-Redfox ha hiszed ha nem a dijszabás azért változik ilyen drasztikus mértékkel mert eddig volt támogatva a cég és ez lassan apad. A CÉGET NEM DOTÁLJÁK!!! NINCS PÉNZE A CÉGNEK!!!
Szerintem ki kellene próbálni, hogy maszek cégeket (többet, hogy azért legyen konkurencia is) beállítanak a BKV helyett és megkérdezném 1 hónap után vajon mennyibe került a bérlet...
És mégvalami Redfox! Vajon a volánon, vagy ha beülsz egy taxiba, (vagy ha csak akár bemész egy hipermarkedbe) és igénybeveszed a szolgáltatását szerinted mit csinálna veled ha nem fizetnéd ki a végén? Mit tenne veled egy taxis ha Te közlöd, sõt buzdítassz másokat is hogy nem fizeted ki és mások se fizessék ki a díjat???? Vagy a pénztárnál közlöd ugyanezt??
Érdekes, hogy az utasok könnyebb mozgása érdekében a buszra való felszállás nem csak az 1. ajtón történik mint sok más helyen (volán, más MaO-i nagyvárosi tömegközlekedési társaságok). És a magyar ki is találta, hogy akkor nem is kell fizetni!!! Egy németnek ilyen eszébe nem jutna. Csak a német az ottani keresetébõl gazdálkodik.
Tehát ha rájött mindenki, hogy a pénzhiánnyal van a gond (a "kedves utas" is), akkor had közöljem ki is aki pénzhiánnyal szenved. A BKV RT egy megbízott cég akinek a 100 % os, nem tévedsz 100%-os (!!!) tulajdonosa a fõvárosi önkörmányzat!!! Aki az állambácsira fogja a pénzhiányt. Tehát el lehet menni a fõvárosi önkormányzat elé és OTT kell reklamálni a magas jegy/bérlet árak meg az alacsony szolgáltatási színvonal miatt. Ha gondoljátok megyek veletek mert nekem is qrvára a bögyömbe van az a buzi görbeorrú valláskárosult demszky...
És akkor kérem a tippeket vajon az állambácsi, a fõv. önko., vagy a bkv nyúlja le a lét?:
Szerintem elég megnézni, hogy egyéb vidéki nagyvárosokban hogy néznek ki a közutak, közterületek, és úgy amblokk az egész városkép, és milyen fejlõdést tudott felmutatni az ottani önkö az ottani adófizetõk ottani bérébõl.
Menj el Egerbe, Debrecenbe v sorolhatnám még hova és nézd meg mit tudtak felmutatni. Ezzel szemben egy fõvárosi önkormányzat meri állítani, hogy nincs pénz?!
Még egy utolsó érdekesség:
Statisztika:
MaO-n a számítások szerint a magyar dolgozó ember a munkahelyén a munkaidõ alatt 33%-os arányban teljesít. Vagyis 100 órából 33-at (!!!) foglalkozik a munkájával!!!
A probléma felkutatására felkért cég jelentéseinek eredményei szerint a probléma nem a dolgozó munkakedvével van!!! Egyszerûen a vezetõség szervezése katasztrofális!!! Nincs kihasználva a munkaerõ! (ebben az értelemben)
Itt kérdezném meg, hogy mért jó az ha valaki elvégez egy iskolát és szakmát kap a kezébe akkor az miért nem a saját szakterületén dolgozik? (ez az eberek több mint 60%-át így érinti)
Elmondom: mert az ismerõsöm ismerõsének az ismerõse tud egy jó zsíros melót, nem érdekel?
Ez teszi a szolgáltatások színvonalát minden téren elfogadhatatlanná!!
Azért Te nem örülnél ha egy "D"-kategóriás jogosítvány, szolgáltatói vizsga és pályaalkalmassági vizsga nélküli autóbuszvezetõ mögé ülnél be ugye?
Bezzeg egy felsõvezetõnek lehet....
És folytatnám a fönti munkateljesítménynél...
Az autóbuszvezetõket a tavaj május 1.-étõl átvett EU-s normák szerint dolgoztatják miszerint a munkaidõ alatt
a munkával töltött idõ aránya a buszba beépített tachográf szerint:
85%!!!!!!!!
Kérdem én...
Mi a faszt csinál a többi ember, hogy az átlag így is 33% ?
És kit basztatnak az utasok?
Merje valaki azt állítani, hogy a vezetés nem szellemi munka!!!
Amikor lemész a vidéki rokonokhoz 200 km-re és vezetsz 3-4 órát, na ebbõl Nekem kell 9-et egy nap!
De nemám autópályán!
Alacsonyan szálló tücskök között meg "bevágokeléd, hogy 1. helyrõl startolhassak a piroslámpából".
Ezeknek üzenem ezúton is:
A kis IK 260-as (olyan mint a piroshetes csak a rövidebb változat) 9 tonna üresen.
16 tonna ha a max megengedett szállítható személyekkel együtt veszem
(forgalommérésnél az egyik busz megengedett 102 férõhelyénél azért regisztráltak 127 fõt - bolond magyar).
Tehát a kitömött legkevesebb 16 tonnát meg kell állítani ugyanazon a féktávolságon belül mint Neked fiatal egytollú indián a 316-os szakadt bömbit, meglepetés... nem fog megállni!!!!
SÕT!!!
Felhívnám mindenki figyelmét!!!
A gyakorlat azt mutatja, hogy a buszvezetõ jobban jár ha mégsem akar annyira megállni!!!
Miért?!
Mert ha az utazóközönséget megörvendezteti egy satufékkel a buszvezetõ, akkor az ha hiszed ha nem állva utazva igenkomoly szûzhártyarepedéseket szenvedhet!!!
Viszont!!!
Ha csak egy "kicsit" akar megállni a buszvezetõ, akkor az utas ép marad és lehet hogy még tanúskodik is mellettem, hogy nem én nem tartottam be a követési távolságot (ami alapesetben engem terhel), hanem a fasz vágott be elém!!!
Tehát nekem nem éri meg annyira összetörni a kedves utast, mert feljelentenek, hogy nem megfelelõen választottam meg a követési távolságot és így saját hibámból személyi sérülést okoztam.
Megéri Nekem elveszteni az állásom egy fasz miatt?
Ha kiszúrja a szemét vagy neadj Isten meghal az utasom még le is ültetnek!!!
Ezért várom ki kerül holnap elém...
Biztos lehet benne, kellõ mérlegelés után inkább az Õ 20 millás Mercijét zúzom le!!!
Szmájlikat direkt nem raktam nyomatékosítás végett, mert ha szorult beléd egy kis empátia akkor megérted, ha meg nem akkor le vagy szarva!
És mivel én is BKV-s vagyok így #12 Takezó, ezt biztos rám is értetted ígyhát a Te Qrva anyád!!!
(...azért lehet érdemes az elejétõl végigolvasni annak szellemében, hogy ki is a BKV tulajdonosa...)