BenceYCE: Én csak a helyi Volán tapasztalatait mondhatom, van pár buszsofõr ismerõsöm. Tehát nemcsak a fõvárosban sz@r a buszvezetõk élete, vidéken is, ezért általánosítok.
1. A volánnak nincs pénze. Ez tény, Magyarországon sernkinek nincs, ha másnak kellene adnia.
2. Nem tudom, hogy jött ez a témához, de a buszt tényleg nehezebb vezetni, ezt alátámaszthatom. Fõleg városban, és még fõlegebb :-) Budapesten, a mazsolák, vadbarmok és az Offroad-speciálszakaszokat idézõ közutak paradicsomában.
A buszsofõrnek ugyanis halmozottan nagyobb felelõssége van, mint az egyszerû autósnak. Zöbb tíz tonna felett rendelkezik, és emberéletek százainak súlyával kell mérlegelnie egy adott manõverrõl. Rendben van, én autóval tudok nyomni egy vészféket, ha elémugrik egy vicces kedvû srác, hogy "FÉKTESZT!", vagy egy autós "épenátférek"-et játszik elõttem. A busz nem.
Ha az autómmal egy kátyúba hajtok, max. nekem van károm, futómû, gumi - amit a közútkezelõk hosszas huzavona után bacnak kifizetni - de ha egy buszdöccen egyet, akkor biztos, hogy utazik rajta valaki, aki kártérítést követel a Volántól a lenyelt rágóért, kezébõl kiesõ és látványosan darabokra hulló mobiltelefonért, vagy éppen a nyolcadik gyermekével terhes anyuka hastáji panaszaiért. Ez mind-mind a sofõr bérébõl megy, naná, majd az állambácsi fog jótékonykodni...
Az a 140-150 ezer forint, amirõl "tanult kollégám" beszélt, minden bizonyal hasonló lehet az orvosok 200ezer + hálapénz fizetése, amely kétdiplomás barátom esetében bruttyó 90 ezer + acsargó tekintetekben jelentkezik.
A szamárlétrához nem tennék hozzá semmit, szellentésem sincs ehhez a témához, azonban biztosíthatlak, sehol nem jobb a helyzet, ha nem vagy a fõnök fia.
A BKV (és többi volán) helyzetérõl: állami támogatást hiába várnak, majd ha barnára festik a buszokat, és nagybetûs ROMANTIC feliratokkal látják el, talán csurran-cseppen nekik valami.
Mennyit iszik egy busz százon? Mondjuk, a nálunk még mindig a legnaygobb számban elõforduló 260-as sorozat? 30, 40 litert? Gázolajból igen, de kb. havonta kell gumit cserélni rajtuk, orrán-száján köpi az olajat, amleyet pótolni kell, hogy az utas általi rongálás helyreállításának költségeit ne is említsük.
És mindennek a tetejébe a Bumeráng jeles mûsorvezetõinek nem volt jobb dolguk reggel, mint hülyét csinálni a sztrájkból. Néha rettenetesen bunkók tudnak lenni, de ha ez kell a népnek... az a népet minõsíti.
Tényleg szár helyzetben van a Volán, a sofõrök is, de sajna a vezetõség is. Valakinek nagyobb szüksége volt a pénzre, tudjátok, a nyaralójához.
Az édesanyák kitárgyalásába nem szólnék bele, az enyém így is sokat csuklik.
És végezetül a tavalyi év legnagyobb vicce: küldtünk a svédeknek egy ajánlatot, hogy kapják be az összes Volvo buszukat, ilywen kemény rugózással a kutyának sem kell, állandóan szétrázza az utasokat.
Meg nem erõsített források szerint a Volvo átküldte a papírt a Saabhoz, akik létrehozták belõle a magyar vadászgép prototípusát...