T rgy: A BKV egyik tulajdonosának nyílt levele Kocsis István vezérigazgatóhoz
Dr.Kocsis István vezérigazgatónak,
a Marxista-Leninista Egyetem levelezõtagozatának pedagógiai és filozófiai diplomásának BKV Zrt.
Kedves Vezérigazgató elvtárs!
Mint budapesti illetõségû lakos, és ebbeli minõségemben, mint BKV Zrt.
egyik tulajdonosa, élve tulajdonosi ellenõrzési jogaimmal és kötelmeimmel, az alábbi kérdéseimre várok Öntõl haladéktalan választ.
Január 6-án az egyik televízióban nyilatkozott, a BKV Zrt.
kommunikációs igazgatója, Székelyné Pásztor Erzsébetet. A kommunikációs igazgató-elvtársnõ nyilatkozatában, arra a mûsorvezetõi kérdésre, hogy mennyire van kényszerítve a BKV, hogy mindenáron a munkavállalók kárára spóroljon, abbeli véleményének adott hangot, hogy nyilvánvaló, hogy a menedzsmentnek (magyarul vezetõség, irányítás) - a kommunikációs igazgató megtanulhatna magyarul - nem áll módjában más tenni, mivel inkább a munkahelyeket akarja megõrizni.
Amibõl az, a fenyegetés számba vehetõ következtetés vonható le, hogy ha a szakszervezetek nem fogadják el a kollktív ultimátumot, akkor elbocsátások lesznek.
Bár lehet, hogy a Marxista-Leninista káder-fejtágítón ezt nem tanították, de szeretném figyelmébe ajánlani, hogy a buszvezetõ, vezérigazgató és pláne kommunikációs igazgató nélkül képes elvezetni az autóbuszt, de sem a vezérigazgató, sem a kommunikációs igazgató nem csakhogy nem tudja elvezetni az autóbuszt, de a tömegközlekedést végzõ gépjármûvezetõk hiányában nincs is rájuk szükség! (Bár kommunikációs igazgatóra ennélkül sincs!)
Mondom ez annak ismeretében, hogy Ön korunknak egy valóságos élõ polihisztora. Mindenhez ért!
Ért
- a vasgyártáshoz (Dunaferr Rt, ig. tag),
- a természetvédelemhez és vadgazdálkodáshoz (Gemenc Erdõ- és Vadgazdaság Rt. Fb. elnök),
- a mûanyaggyártáshoz (Pannonplast Rt. - FB elnök),
- a borászathoz (Csányi pincészet),
- az atomenergiához (Paksi Atomerõmû Rt. ig. tag),
- a sporthoz (Magyar Öttusa Szövetség elnökségi és MOB tag),
- az ûrkutatáshoz (a Magyar Ûrkutatási Tanács tagja),
- az állami vagyon eltékozlásához (ÁPV Rt., az igazgatóság tagja),
- nem utolsó sorban a városi tömegközlekedéshez (BKV Zrt. vez. ig.) stb.
. .
Szóval csak az autóbusz vezetéshez nem ért.
Bizonyára csak azért nem, mert a káder-fejtágítós Marxista-Leninista Egyetemen, mint megbízható elvtársnak, ezt nem tanították. Nem véletlenül keresnek jelenleg is buszvezetõket, amíg vezérigazgatókat pedig nem.
Természetesen én megértem, hogy a pénztelenség az nagy úr, és ez bizony megszorításokat indokol. Jó! De ebben az esetben várom haladéktalan tájékoztatását, hogy pontosan mikor mondott le a BKV Zrt.
vezetõsége, igazgatósága a béren kivüli juttatásairól, az évi prémiumairól és a versenyképes fizetésük egy részérõl? Ezek azért is indokoltak lennének, mert amíg a buszvezetõk a mûszakilag ócska buszon is jó végzik a dolgát, addig a "menedzsmetrõl" nem mondható el, hogy jól végzi a munkáját, ha csak nem a saját zsebének megtömésérõl van szó!
Természetesen lehet azt mondani, hogy a külsõ erõk kényszeríttették rá Önöket erre a kollektív ultimátumra. A baj csak az, hogy amint azt Ön a pályázatában - még 2008 elején - megírta, a kollektív szerzõdés tartalmaz olyan elemeket, amelynek megszüntetését javasolta, így pl.
az ingyenes dolgozói utazási igazolványok biztosítását, amely cc. 1 Mrd forint plusz bevételt jelentene.
Tudjuk jól - amit azt a pályázatában még anno leírta -, hogy a BKV-nál mûködõ nagyszámú szakszervezettel "nehéz a különféle egyeztetések lefolytatása, érdekeik érvényesítése céljából a sztrájkot is mint eszközt használják, ami politikailag, társadalompolitikailag nehezen kezelhetõ".
Az idézett megállapítása alapján megállapíthatjuk, hogy Ön csak kiválóan és eredményesen sajátíthatta el a kádári munkáshatalom élcsapatának, a Pártnak útmutató ideológiáját, és így jól tudja, hogy a kommunizmus építése során folytatott sztrájk, csak a sötétben bujkáló fasiszta és reakciós ellenség malmára hajtja a vizet, azaz politikailag nem csak káros, hanem politikailag nehezen kezelhetõ.
Büntetõjogilag (Kistarcsa) sokkal egyszerûbb lenne!
Kár, hogy, mint a volt "munkás-paraszt" hatalom Marxista és Leninista diplomása, pályázatában a "menedzsment" béren kívüli juttatásainak megnyirbálást nem tûzte ki célul, pl. az ingyenes személygépkocsi használatot! Végtére is csak demagóg és populáris elvárás lenne, hogy mondjuk a vezérigazgató leányfalusi otthonából tömegközlekedési eszközzel menjen be hivatalába, no nem hajnal 3 órára, hanem 9-re.
Arról nem is beszélve, hogy amint azt javasolta, még saját keresetébõl fizethetne is a szolgáltatásért!
Végezetül megkérdezném, hogy az, aki ennyi mindenhez ért, mint Ön, és aki a fent ismertetettek alapján ily jól tudja kommunikálni a szocializmus alapjait lerakó és a kommunizmust építõ munkásosztály élcsapatának, a Pártnak eszmei-ideológia tanításait, miért van szüksége egy külön kommunikációs igazgatóra is? Ami viszont azt is jelenti - a Parkinson törvény alapján -, ha van igazgató, akkor szervezetileg van igazgatóság is, ami kitudja hány osztályt (fõ és al), csoport, irodáz, titkárságot, és teljesen felesleges munkatárs foglalkoztatását, azok versenyképes bérezését és béren kívüli juttatását jelenti.
Mint munka- és kenyéradó tulajdonosa, elvárva válaszát, maradok elvtársi üdvözlettel: