Mindenképpen szükséges valami kis alapvetõ számítógép, számrendszer (2-es, 10-es, 16-os) és operációs rendszer (ez a fontosabb) mûködési ismeret, különben csak tákolás az egész. Tudni kell, hogy alapszinten mi, hogyan és miért úgy mûködik egy oprendszeren belül, mi az a fájl, mi egy fájl kezelése, egy oprendszer honnan tudja, hogy mit kell kezdenie vele, stb. Pl. sokszor olvasni itt, vagy a magyarítás/stb. topikokban, hogy mivel lehet megnyitni valamit? Akármivel. Amivel akarod, és tudod kezelni. Nincs 1:1 megfeleltetés, nincs univerzális gyógyszer, vagy válasz. Egy fájl kiterjesztése egy oprendszer számára csak azt mondja, hogy a hozzá társított szoftverrel próbálja meg megnyitni. De nem tudja, hogy mi van benne (pontosabban: általában nem tudja, de az ismertebb, gyakoribb fájloknál már ez is mûködik). Pl. elõfordul, hogy valaki megpróbál egy ".qqtyin" fájlt átnevezni zip-re, hogy attól az zip lesz, pedig nem. A "qqtyin" struktúrája, meg a zip struktúrája teljesen más. A "qqtyin"-t az õt létrehozó/használó alkalmazás tudja kezelni, a zip-et meg kezdetben a pkzip, majd a winzip, most meg már az XP is oprendszer szintjén kezeli. Lehet, hogy ha a "qqtyin"-ra ránézel egy nézõkével, csak szövegfájlt látsz, de lehet, hogy valami teljesen elkódolt, teljesen egyedi struktúrával kialakított, röptében tömörített és cheksumokkal ellátott számhalmazt.
Az exe és dll kérdés még ennyél is bonyolultabb. Ezekben - többnyire, de nem feltétlenül - befordított programkódok vannak, a programozási nyelvekkel leírt utasítások gépi kódú megfelelõi. De ezeken felül lehetnek bennük egyéb resource adatok, szövegek, képek, ikonok, akármi. Ha szerencséd van, értelmesen látod, és szerkesztheted, ha nem, nem. De ez nem programozás. Csak nyers adatok nyers piszkálása. Ha nagyon ügyes vagy, és ismered a gépi kódú utasítások felépítését, kódjait, kódsorait, akkor persze hexa editálással elvileg programrészeket is át lehetne írni (a crack-ek része is ilyen), de ehhez már nagyon alapos tudás és több éves, mindennapos gyakorlat kell.