Van egy feladat, lehet sokan ismerik: 3 szerzetes 3 kannibál probléma.
A lényege, hogy van egy folyó, annak 2 partja. Az egyik parton áll 3 szerzetes és 3 kannibál. Át kell Õket juttatni a másik partra. Erre rendelkezésre áll egy csónak amibe 1 vagy 2 ember ülhet. A problémát az okozza, hogy úgy kell Õket átmozgatni, hogy egy parton se maradjon több kannibál, mint szerzetes, mert akkor megeszik a szerzeteseket a kannibálok. Ezen a honlapon megtalálható a játék, és így talán könnyebben megérthetõ.
Namost nem is lenne annyira gázos a dolog, ha éppen nem a "próba-hiba" módszerrel kellene megoldani, ráadásul úgy, hogy a program tanuljon, vagyis a rossz lépéseket megjegyezze, és oda már ne lépjen vissza.
Véleményem szerint úgy célszerû gondolkozni: hogy a lépéseket egy fába lehet rendezni. A fában vannak szintek, és a szintekhez tartoznak lépések (a csónakban ki/kik ülnek). Ja és valószínû a megoldás rekurziót használ.
Az egész nem lenne problémás, mondjuk a ha a fát egy "bal-fel" vagy "jobb-fel" módszerrel lehetne bejárni. Itt a rekurzió lenne a legegyszerûbb megoldás. (De sajnos próba-hiba módszerrel kell.) :-(((((
Szóval az lenne a kérdésem, hogy van-e valakinek ötlete, vagy esetleg kész megoldása??? Bármilyen programnyelven, vagy leíró módszerrel jó, igazából c#-ban kéne, de az átkódolást már megoldom én. e-mail: [email protected]
Minden építõ jellegû hsz-t szívesen veszek. Elõre is thx...