Alapvetően csillagos ötös :) Zseniális játék, ami messze felér az első résszel!
A story valamelyest komplexebb, mint az elsőé, szerintem talán hosszabb is. A karakterek nagyon jók.
Annyi negatívum ebben a kérdésben, hogy bár jobban kibontottak, részletesebbek a karakterek, sajnos kevesebb van. De aki van, annak legalább fel tudom sorolni a nevét :D Szóval 6 gyakornok van rajtunk kívül, nem 20 táborozó... és hát azt sem merem mondani, hogy sokkal több lenne az interakció velük.(bár ott van pluszban a család... az még +pár ember....) Bobby Zilch jobb volt, mint most Norma. De az első rész táborozói azért javarészt felejthetők. Itt is a gyakornokok.
Real-world. A pályadesing hatalmas. Kevesebb helyszín van ugye (Főhadiszállás, Kőfejtő, Erdő, meg a másik Erdő), de ezek exponenciálisan nagyobbak, mint az első rész helyszínei. Ha szeretnéd 100%-ra felfedezni őket, elleszel vele egy ideig. De nagyon jó móka :) Kedves, szerethető helyszínek. Ami engem iszonyúan frusztrált, hogy nagyon sokáig tartott rájönnöm, hogy az ilyen kis zöld gombaszerű kinövések igazából ugrópontok :D Ha rálépsz, eldob valahová. Na ez nekem nem jött le egy ideig.
A főhadiszálláson már azelőtt megszereztem a kártyákat a repülő platformokról, mielőtt meglett volna a mental connection skill, meg a cucc Otto-tól. A levitációs upgrade ugrás elég hozzá, ha ügyes vagy :) és kitartó :D
Igazából mind a 4 terület remek helyszín.
Agy-pályák. Az első részben is volt, amiket imádtam(az Edző, a Tejesember, Waterloo) és persze volt, amit nem csíptem annyira(Milla levitációs cucca, A bika-bizé.)
Hát itt is hasonló a dolog. Van pár nagyon favorit(Loboto már az elején, Ford pályái, Bob kisbolygója, Lucrecia), meg van, ami nem lett kedvenc(Compton's cookoff, PSI King... bár azt aláírom, hogy igen humoros megjegyzések vannak benne, de a látványvilága félelmetesen taszít :D )
Az összegyűjthető cuccok jellemzően jók. Könnyen megtalálhatók, de van 1-2 nehezen megtalálható darab a hardcore őrülteknek.
Volt kb 8-10 figment összességében az összes agyban, amiket három végignézés után sem tudtam lokalizálni.
Sajnos ilyen esetben kicsit meg van lőve az ember...
IGN-es leírásokban megtalálod a legnehezebben megtalálható figmenteket minden pályához, ha szerencséd van, abban benne lesz(nekem kb a fele benne volt, de 4-5 így is maradt)
Aztán jöhet a neheze. Megnézed a pályához a figment-listát(screenshotokban pár helyen megtalálod), kikeresed, melyik hiányzik neked, és utána full 100% video walkthrough nézegetés.... a legtöbb 30-60 perces, szóval elleszel vele. Nekem ráment így vagy 2 órám a maradék 4-5 figmentre... +az a 4-5 óra, amíg magam keresgettem őket :D
Sajnos itt nem olyan a lista, mint az első részben... amíg nem szeded fel a figmentet, addig nem mutatja... :( És nyilván kiforrott 100%-os leírás sincs még :D (az az elsőhöz se volt évekig)
Grafika, pályadesing: Mesteri! Elolvadtam tőle... Na persze 3840x2160-ban az első se nézett ki rosszul, de kimondottan jó volt, hogy ez még High-on sem okozott gondot a gépnek, a legtöbb helyen gond nélkül jött a 60fps. (azért az a Radeon VII legtöbb új játéknak csak kompromisszumokkal szokta szeretni a 4K-t)
Fagyás vagy ilyesmi egyszer sem volt. Betonstabil a játék, xbox controllert remekül kezelte. Az irányítása is remek, ahogy az első résznek is ugye.
Az irányítás jobb, mint vártam. Az első részben azért voltak kiforratlanságok... pl melléestél dolgoknak.. pl ha platformtól valami rail dologra próbáltál futni, néha jobb volt egy picit ugrani hozzá, mint simán ráfutni. Itt semmi ilyen.
Kétszer fordult elő a kb 45 óra játékom alatt, hogy olyan helyre estem be 2 dolog közé, ahonnét nem tudtam kijönni, és kilép, visszatölt oldotta csak meg. De amúgy minden remek volt :)
Hangulat humor: 100%-osan hozza az első rész szintét, abszurditását. Sőt, még rá is tesz egy lapáttal. A humor NAGYON kell ennek a játéknak, mert azért lássuk be, mentális betegségekről szól. Ebben a köntösben amúgy kisebb gyerekek is ismerkedhetnek ezzel a témával, mert ugyan kemény dolgokat érint, nem olyan sötét az egész. DE... sötétebb, mint az első rész. Ebben a játékban vannak tönkrement életek, elvesztett évtizedek, és megölt hozzátartozók, bosszú, veszteség is... Szerencsére ami kényes, azzal nem humorizál, szóval szerintem jó a balansz.
A Fatherland pálya abszurditása egyszerűen nagyszerű :D
Level-progression....
Hát erre most mit mondjak? Szar? Hát... inkább kb felesleges.
A játék legnagyobb csalódása, de szerencsére nem von le sokat belőle.
A játékban megtalálható "szintlépés" inkább csak célzásértékű.
A half-a-brain-eket fontos felszedni a pályákon. Minden más... figmentek, cardok, markerek... csak szintlépéshez jók, a szintlépés meg kb semmihez.
Upgrade pontokat ad. Csak is és kizárólag. És semmi egyebet. Az upgrade-ek pedig jellemzően haszontalanok.
A Melee, Psy blast és a Pyro dolgok között van 1-2, ami valóban jó harcban, de ezeket megveszed kb, mire megvan a 15-20-as level (102 a max ugye), szóval a legelején. Az összes többi upgrade(magasra ugró labda, dark mental connection, stb) max arra jók, hogy még több dolgot be tudj gyűjteni, amikre... mint mondtam, vajmi kevés szükség van.
A játék könnyű. Azzal az 1-2 basic upgrade-del is pofonegyszerűen végig lehetne vinni. Amennyit én szívtam is vele(mármint nem a completionist énem, hanem úgy simán), az inkább csak addig tartott, mire rájöttem a dolgok mikéntjére. (pl a bad mood-okat clairvoyance-olni kell)
Ha valaki totál tojik a collectible dolgokra, annak sem lesz picit sem nehezebb a játék. (azért az első részben tudjuk jól, hogy ha a mental hospital-ra össze sikerült szedni a regeneration-t(90-es szint), az iszonyú sokat segített).
Ami még "insult to injury", hogy nem is lehet összeszedni mindent a játék alatt. Ha nagyon szeretnéd, akkor sem tudod kimaxolni a karaktert az utolsó ütközetre. Fizikailag lehetetlen, mert egyes dolgokhoz szükséges skill(mental connection) csak később szerzed meg.
Szóval ha 100%-osan meg szeretnél szerezni mindent, azt csak a játék és a final credits után lehet megtenni. Érdemes is amúgy, mert a legtöbb karakterrel van post-game beszélgetés... hogy mihez fognak kezdeni, milyen terveik vannak, ilyenek. Ha nem lett volna egyértelmű, a játék nem ér véget a final boss-szal. Minden begyűjthető utána is.
Én azt hiszem kb 96-os szintű voltam a final boss előtt. Na persze elhagytam pár kártyát meg azt-azt, amikért már nem tudtam visszamenni, szóval talán lehetséges 97 vagy 98 is eddigre, nem tudom. Na persze a final boss 20-30-as szintes sem lesz sokkal nehezebb, mint mondtam is, ami meg megvan annyitól, hogy simán játszod a történetet :)
Ez nem egy elsietett start. Ez a játék készen van, le lett tesztelve, úgy van kiadva, hogy arra büszkék lehetnek. Megvolt a "polish" (fényezés) is, ahogy az angolok mondják.
Na persze elfogult vagyok, mert tudtam, hogy mit várjak a játékól...
Mi volt a legjobb legjobb dolog a játékban? A felfedezés, még mindig :)
Mi volt a legrosszabb dolog a játékban?
Az az egyetlen figment... a postás pályán a pecsét tetején.... aki megszerezte, tudja, miről beszélek :D
Aki azt odatette, annak van egy külön bugyra a pokolban :D Nem megtalálni nehéz... megszerezni az!