NEmrég derült ki, hogy a japán Mizuho bank rendszerében évek folyamán 270 ezer számla adatai keveredtek el. A bank elismerte, hogy elveszett több százezer ügyfele bizalmas adata.
A bankot irányító Mizuho csoport elismerte, hogy a 167 fiókot összekötõ rendszer több éve tartó integrációja során elveszett számos ügyfélnév és számlaszám, írta a Financial Times.
Az összeolvadás megterhelõ
A bank szerint három év óta rendkívüli problémákat okoz a rendszerek integrálása és az adatok kezelése. A Mizuho 30 millió ügyféllel rendelkezik, vagyis többel, mint bármely más japán bank.
A cég a hatalmas adatbázisokat a Fuji Bank, a Dai-Ichi Kangyo Bank és a Japán Ipari Bank 2002-es összeolvadásával örökölte meg. A bank most belsõ vizsgálatot folytat, de a közlések szerint nincsen nyoma az adatok eltulajdonításának.