Ebbõl megint több kilométer lesz. (ha nem vigyázunk)
Na de próbáljuk meg röviden.
Isteni próféciák és a hamis próféciák közötti különbség:
1. A jós azt mondja – bármit is teszel, ez vagy az be fog következni.
2. A hamis próféták azt mondták, bármit is tesztek, nem lesz ítélet, Isten akkor is mellettetek áll.
3. A próféta azt mondja: „…jobbítsátok meg az utaitokat, térjetek meg Istenhez….”
- Ha meg teszitek, akkor ez történik – (élni fogtok). Vagyis Isten változtat a forgatókönyvön.
- Ha nincs megtérés, akkor az történik, - tehát ítélet következik.
Vagyis következik a forgatókönyv szerinti változat
Tehát Isten ad választási lehetõséget.
A Mindenhatósága éppen abban rejlik, hogy Jézus Krisztusra való tekintettel adhat kegyelmet, és megváltoztathatja a forgatókönyvet, irgalmat gyakorolhat, kérésükre (Ima) beavatkozhat az emberek sorsának alakulásába.
Még egyszerûbben: tegyük fel, hogy van egy város, a neve Gomorra. Isten vagy eltörli a föld színérõl, vagy nem. Õ már tudja, hogy igen, de Lót igyekszik meggyõzni arról, hogy mégse tegye. Lehetséges ez egyáltalán?
Hogyne lenne lehetséges.
Ábrahám (nem Lót), kérlelte Istent, magyarán alkudozott Vele, Isten pedig az Õ közbenjárására engedett. Egészen tíz fõig.
Ábrahám biztos volt abban, hogy legalább tíz igaz ember Lót családjával együtt akad a városban, ezért nem ment tovább. Ha Isten tíz igaz embert talált volna, Ábrahám kedvéért nem pusztította volna el a várost.
De nem talált.
Az egyezség állt, de tíz igaz ember nem akadt.
Isten ezt látta, tudta elõre, de hogy az ítélet bekövetkezett, az Õ hibája? Vagy Ábrahámé?
A tanulság: azért Isten Lótot és a családját kimenekítette, mind megmenekültek az ítélet elõl, kivéve a feleséget, mert az nem hallgatott a prófétai szóra.