Folyamtosan jön a folytatás, ahogy SWG-ben is (5 nagy kieg-rõl tudok), WoW-ban is (ott is már kb 6 DVD méretû kiegészítõ van), ill. a legtöbb történettel rendelkezõ MMO-ban. A történet általában úgy készítik, hogy hónapokba telljen a végére érni. A lényeg, hogy ne eszetlen grindelés, bizniszelés legyen a játék célja, hanem egy innovatívabb dolog.
Egy példa (a játéktól független): tegyük fel, hogy hõsünk csatlakozni szeretne a lázadókhoz. Ehhez el kell jutnia a fõhadiszállásukra ami másik rendszerben van. Egy offline játékban ez pár óra alatt megoldódhat, elmész valahova, lopsz egy hajót, és odarepülsz.
Egy MMO-ban (ahogy SWG-ben is) ki kell tanulnod a repülés mesterségét, különbözõ kalandokon keresztül hajóhoz jutsz (meg kell dolgozni az áráért => questek tömkelege), hiperhajtómûvet kell szerezned, meg kell tudnod hol van a fõhadiszállás, el kell jutni oda némi ellenállással megküzdve, stb. Csak ez általában napokat vesz igénybe. Ezután még csak ott vagy, ahhoz, hogy csatlakozhass meg kel felelned, és itt jön a többi nehézség.
Gondolj bele, hogy pl a KOTOR-nak volt ~40 óra játékideje, szorozd meg mondjuk 10-el, annak a tartalmát vagdosd fel tízed akkora darabokra, tegyél hozzá más játékosoktól függõ részeket, és máris ott vagyunk 6-7 hónapos játékidõnél - ami ha Bioware-es színvonalú - élettel teli - questekkel van tele, már jóságos.
Legalábbis remélem, illetve Bioware-tõl ezt elvárom, csupán meg kell tartaniuk egyrészt az ígéretüket, másrészt a jó szokásaikat. Ámen:)