Úgy képzeld el ezt az mmo-t, mint egy tps játékot (pl kotor). Ugyanúgy kapsz tapasztalati pontot a leölt ellenfelek, elvégzett küldetések, stb után.
A különbözõ támadásoknak általában egyedi animációjuk van, legalábbis a legtöbb játékban így volt.
Ha a wow-ot vesszük összehasonlítási alapnak (és valószínûleg hasonlót szeretnének) akkor szükség lesz mind a kettõre. A questelés alapból szintezésnek lesz felépítve, de minden normális mmo-ban kell egy endgame pve is, a wow-ban ez elég jól sikerült a raidelésekkel (elég sok játék azon bukott meg, hogy nem volt endgame content-je). A pvp csak egy része a játéknak, csak csupán annyi nem elég mert akkor úgy fog járni mint a WHO.
"-egyáltalán hogy nézne ki a pvp, elképzelhetõ egyáltalán az hogy 20 mp alatt végelegyen valami ütõs összejátszós taktika miatt, vagy elkerülhetetlen hogy 2 percig legyen hámozva a pajzs az ellenfeledrõl?"
Van ilyen is, van olyan is. Wow-ban pl egy rogue (ha ügyes és jól felszerelt) akkor akár 1 ütéssel megölhet mage-et vagy priest-et, de pl egy prot warrior-t már üthet egészen addig is amíg meg nem unja vagy a warri meg nem öli.