Megmosolyoghatsz, de nem hiszem, hogy megvalósíthatatlan lenn.
Nem elõre fixált tulajdonságok/kasztrendszer (menet közben kialakuló szakma)
Játék közben adaptívan feljõdõ jártasságok. (Pl. Ha sokat használok íjat, akkor jobban lövök; Ha sok vérnyuszit ölök, akkor könnyebben lenyomom, de mondjuk kevesebb XP is jár érte) (volt már ilyen rendszerre példa nem mmo-ban)
Ne adj isten karaktergeneráláskor kapott rejtett bónusz, ami majd játék közben fedi fel magát, és meg kell tanulni használni (Star Warshoz éppen paszol (jedik))
Akadájmentesítés! Ha valaki valamilyen oknál fogva nem tudja olyan ügyesen használni a hotbart, ne kerüljön hátrányba. Ezt én szkriptelhetõ viselkedési formákkal oldanám meg. Tehát makro szerûen beállítani hogyan küzdjön a karakter. Ezt mondjuk részben már beletették a mostani jobb MMO-kba is.
Ezek eddig szerintem nem jelentenek többletterhet a szerverekre.
Ami esetleg megterhelné:
Emlékezõ világ. Ha valamikor már valamilyen ügye volt a karakternek valamivel/valakivel, akkor emlékezzenek rá. Ezt már próbálták nem MMO-kban, több kevesebb sikerrel.
Sok NPC frakció. Ha a piros goblinokat sokat ölöm, akkor rossz viszony lesz velük, de ettõl a kék goblinok még lehetnek haverok. Ilyesmi kezdeményezés van/volt más játékokban, de nagyon halványan.
Csak néhány példát írtam ami éppen eszembe jutott. Ezeket én szívesen látnám MMORPG-ben. Nem tartom elrugaszkodott ötleteknek, és egy részük már volt ígérve is.