Valahol ez a trend manapsag, hogy az elerheto kontent egyedul is teljesitheto legyen.
Az ESO kontent kb. 85%-a szolo/single, es bar mmorol van szo, tudatos a fejlesztok dontese, a jatekosok nagyon nagy resze egyedul fogyasztja a tartalmat. Ahogy irod, szinte keptelenseg partyban sztorizni ott, es tenyleg, a dontesek miatti phasing, illetve a 7-8 lepcsos quest chainek miatt kinszenvedes csapatban questelgetni. A maradek 15% kontent a pvp es az endgame dungeon/trial pve cucc.
De, ez nem mindig volt igy, a 2013-14-es betak alatt, es a megjelenes kovetoen theme park mmo volt az ESO, amelyben Craglorn akkor meg Adventure Zone cellal funkcionalt, vagyis egy csak es kizarolag partyban tolhato kontentet tartalmazo end game zona volt. Volt is nagy hiszti miatta (+a theme park jelleg miatt), hiszen az ESO jatekosok nagy resze a korabbi egyjatekos TES cimbol erkezett, ahol nem nagyon volt rautalva mas segitsegere a karaktere (Lydiat es a tobbi tarsat hagyjuk), itt meg kvazi ott allt a zonaban es az elso kosza skorpio agyonverte. Na gyorsan kukaztak az addigi leadet (ment Borderlands 3-hoz Sage) es lett egy hamisitatlan TES open world gameplay teljes szabadsagot adva, kvazi egy online single jatek TES jatekot csinalva az mmobol, ahol a partyzas csak opcionalis, hiszen veteran dungeont es Trialt leszamitva minden szolozhato (bossok es dungeonok is, igaz nem az swtor fele story mode megoldassal, hanem megfelelo ugyesseggel es helyismerettel, felszerelessel stb. - kvazi felkeszulve a kihivasra).
De, ha megnezed, a WoW is kb ugyanez ma mar. Az endgameig szinte egyedul jatszol es masik jatekossal maximum az AH kornyeken talalkozol vagy random dungeonban. Az endgamere felkeszules is szolo kontent, eleg shardokat farmolni vagy egy-egy teruleten a bossokat olni es mindjart ott allsz normal raid ready gearben.
SWtOR detto ugyanez, csak itt egy interaktiv filmet jatszol vegig a sztori alatt, de szinten egyedul, majd egyedul szeded ki a conquest kezdo geart 80-ason, hogy aztan op ready gearben esetleg belekezdj az end gamebe.