Pl. elforgatni egy kockát 35 fokkal. A videochip nem fogja kitalálni hogy mit kell ezzel csinálni, a proci utasítja hogy most itt jön egy elforgatás, a videochip végrehajtja a konkrét számítást. Aztán kapja a köv. parancsot a procitól hogy mondjuk árnyékolni kell, vagy bump mappelni, ezt is végrehajtja. Olyan ez mint a katonaság. A góré mondja hogy merre tüzeljenek és milyen lõszerrel, a közlegény meg nyomogatja a gombokat hogy arra lõjön az ágyú.
Csakhogy a GPU-nak való utasítások kiadása alig 5-10%-a a számítási igénynek, a legtöbb prociidõt az AI és a fizikai motor viszi el... (Source engine esetén valami olyan adatot olvastam, hogy csak az AI 25-35%, a fizikai motor függõen a kezelt objektumok számától akár 50-80% is lehet).
Ennyit önmagában levesz csak egy integrált LAN vezõrlõ (pl. nforce4), és akkor még nem beszéltünk hangkártyáról és egyebekrõl.
Hát azért 10%-ot messze nem vesz le, még úgy se, hogy p2p program fut a gépen, és az is eszi a prociidõt...