Már nem azért, de itt rohadtul keverednek dolgok, amelyben nagy szerepük van a felsõbb lényben (bárhogy is hívják) hívõknek.
1. Isten vs. tudományosság. Észre kéne venni, hogy mindkettõ ugyanúgy mûködik: a megfelelõ nézeteket vallók azt hiszik, hogy a világ megmagyarázható valamilyen módon, keletkezése, mûködése visszavezethetõ valamilyen okra. Hogy ezt most Istennek vagy Nagy Egyesítõ Elméletnek hívjuk, az lényegtelen. Lentebb rengeteg helyen jött elõ az a hülye hozzáállás, hogy "na, akkor magyarázd meg a világot tudományos szempontból, ha meg nem tudod, akkor az a nézeteid csõdjét jelenti". Kezcsókolom, miért is? Hinni a tudományos megismerhetõségben nem azt jelenti, hogy hajszál pontosan le tudom írni a világot így 2005. április 21-én, hanem azt, hogy a világ leírható egzakt módon. Ebben az esetben pusztán Istenre hivatkozni, vele magyarázni mindent ugyanolyan ostobaságnak tûnik a másik oldalról, mint felsõbbrendûen lenézni a tudományos leírás lehetõségét csak azért, mert jelenleg nem tud mindenre pontos választ adni, szemben a vallásos "mert õ így rendelte" szöveggel.
2. Az itt jelenlevõ teisták elõszeretettel szûkítik le a témát a katolikus vallásra és hajlamosak összemosni a vallási elõírásokat a valláshoz kapcsolódó világi elõírásokkal. A lentebb szóbakerült Tízparancsolatból mindössze 3+1 tartalmaz vallási elõírást, a többi olyan világi parancs, amelyek - vagy legalábbis nagyobbik része - a korabeli társadalmakban valószínûleg már amúgy is elõírás volt.
Ha megnézzük a keresztények által elõcibált vallási köntösbe öltöztetett, valójban világi elõírásokat, akkor láthatjuk, hogy nagyobbik részük az Ószövetségbõl származik. Nomármost a nem csak szóban keresztények ismerik annyira a Bibliát, hogy tudják, mai szemmel nézve egetverõ ökörségek vannak benne.
Egy példa:
Leviták Könyve 18,22: Ne hálj férfival, úgy, ahogy asszonnyal szokás hálni; ez gyalázatos dolog. (gy.k.: homoszexualitás)
Leviták Könyve 15,19: Amikor a nõnek vérzése van, maradjon hét napig tisztátalanságban. Aki megérinti, az estig tisztátalan. (2005. április 21-én miért is akadályoz meg egy nõt vallása gyakorlásában a menstruáció, kedves hívõk?...)
(Egyébként a legjobbakat a Deuteronomium törvényei lehet röhögni, így visszanézve: Második törvénykönyv 12-26)
Aztán még ottvan a "szemet szemért" elv is, de erre valahogy nem hivatkoznak a katolikusok. (A fentiek egy, az egyben mehetnek Botond "kétezer éves hagyományõrzés" gondolatmenetéhez is, aztán mindenki eldönti magában, kell-e neki.)
Szóval érdekes ez a szelektív istenitörvény-értelmezés. Csak ne tessenek felháborodni, ha az ilyen hozzáállást sokan nem tekintik tárgyilagosnak.