Nemtom, spoiler-e...
HL2: Episode One bemutató
(GameInformer) A GameInformer jánykái elcsípték Gabe Newell Valve pápát és
kifacsartak belõle egy Episode One példányt, hogy még a megjelenés elõtt
körbeszaglászhassák az 5-6 órányi tiszta élvezettel szolgáló epizódot.
A Valve nem is oly rég több, gondolatfelhõk képében megjelenõ, kommentárt
fûzött a Lost Coast technikai pályához, s teszi ugyanezt az Episode One esetében.
A DVD-ken található nyalánkságokhoz hasonlítható extrából 115 darabot
szórtak szét az elsõ epizód pályáin, melyeket elsõ alkalommal semmiképp sem
érdemes végighallgatni, mert garantáltan szétrombolja a nagy hent nyújtotta örömöket.
A játék a citadella szétrobbanása után néhány másodperccel folytatódik.
Egy nagy törmelékhalom alól szed össze Alyx és a mechanikus Döggencs.
Miután látják, hogy nem nyúvadtunk ki ott helyben, a szépséges hõsnõ
rögtön nyakunkba varr egy újabb feladatot. El kell húzni City 17-bõl mielõbb,
ám a menekülés során bekövetkezõ események hátráltatnak célunk elérésében.
Érdekes módon egybõl a játék elején meglesz a legtáposabb csúzli, s idõvel kapjuk meg a gyengébbeket.
Fõként Alyxszal közösen kell lövöldözni, feladatokat és fejtörõket megoldani,
illetve fedezni egymást. Alyx AI-ja állítólag nagyon okos és találó,
mindig tudja mit kell tennie. Az egyik pályán például oroszlánhangyák
rohannak ránk dögivel. Nekünk a fészkek kifüstölése a feladatunk,
Alyx pedig fedez minket, míg nem végzünk. Egy másik pályán Alyx mesterlövészkedik,
segítve elõrenyomulásunkat. Azonban drágaszágunk sem hallhatatlan angyal,
vigyáznunk kell rá (nem fog nehezünkre esni), bár nevetségesen sok HP-ja van.
Jelentõs mennyiségû puzzlet kell majd megoldanunk, érdemes tehát sakkozni a nagyapóval
mielõtt belevágunk a játékba. Szerencsére a Lost Coastban felvonultatott technológiát
tovább tupírozták. Gazdag és részletes megvilágítási modellt, elmosásokat
(mélységélességet) és részecske rendszert ültettek a játékba, mely a Half Life 2-ben
tapasztaltakhoz képest sokkal élethûbb, kellemesebb képet kölcsönöz.
Alyx két és félszer több animációs fázisból építkezik, remélhetõleg végre
incselkedik majd velünk alkalomadtán.
Állítólag sokan sajnálkoztak a pályák közötti töltési idõk miatt.
A Valve látva a hardveres kérdõív eredményeit a játék által használt fileokat
egy helyre rendezi a vinyón, így közel hétszeres sebességpluszhoz
juthatnak a gyengébb flótával muzsikáló játékosok.
A HL2 portolása közben sikerült néhány remek optimalizációs eljárást kidolgoznia a Valve-nak.
Az Episode One esetében is kiszolgálják az alsó és felsõ kategóriás konfigurációkat egyaránt,
de az utóbbi esetében egy fokkal tovább léptek és beépítettek egy szupermegatápos,
cowabunga módust, amihez SLI, Crossfire és egyéb voodoo mágia szükséges.
Játszhatunk 2560 x 1600-as felbontásban, csini hardverizzasztó shaderekkel
és egyéb nyalánkságokkal a fedélzeten.
A három tervezett epizód 2007 végéig elkészül, ami 18-20 órányi tiszta játékidõt
jelent hosszútávon. S hogy miért az epizód alapú tálalás? Azon kívül,
hogy így több pénzt tudnak a zsebükbe tömni? A Valve szerint a Half Life 3-hoz
18 évre lenne szükségük, ezért döntöttek a fejezetekre bontott tálalás mellett.
Elég gyenge kifogás és ostoba becslés, de a nagyotmondásokat már megszokhattuk.
Inkább úgy fogalmazhatunk, hogy 3 évnyi odázás helyett ezentúl epizódonként
csak fél, egy évet kell majd várnunk az eredetileg kitûzött megjelenéshez képest.
Állítólag a Steamnek 8 millió felhasználója van, s a tõlük begyûjtött statisztika
sokat segít a hibák és egyéb problémák orvoslásában. Megjelenés pár nap múlva.
hardwired.hu