Ott a válasz pedig: az autók egy (nagyobb) része kifejezetten a benzinüzemre készült, és mivel manapság már mindenféle trükköket bevetnek a mérnökök a nagyobb teljesítmény, a kisebb fogyasztás és a jobb környezetvédelmi mutatók miatt, ezért egyre érzékenyebbek is az üzemanyagra. Pont emiatt lett a 2007-es határidõ megszabva Braziliában, hogy addigra csak olyan autók kerülhessenek újonan már az utakra, amelyek már eleve fel vannak készítve a 100%-os etanolra - tehát akár a teljes olajkrach esetén se álljon meg az élet. "Kicsit" vicces, hogy pont egy szegény ország csinál ilyesmit, nem? A Brazilok becslései szerint mintegy 120 milliárd $ értékû importált olajat sikerült kiváltani eddig ezzel a módszerrel, amely pénz ugye az országban maradt. Mint minden, ez is elsõsorban elhatározás kérdése.
Persze tudni kell, hogy az etanolt a mezõgazdaság termeli, részben a melléktermékek feldolgozásával, amit az állam is támogat. Szóval egyfelõl állami részrõl kell a zsebbe is kell nyúlni.
Hasonló lett volna nálunk is, az emlékezetes repce-biodiesel program, csakhát az (jó magyarosan) annak a példája lett, hogy nem szabad csinálni az ilyesmit...