Hideo Kojima, a Metal Gear Sorozat atyja és a Kojima Productions elsõ számú embere már emlegette párszor, hogy valami újat szeretne csinálni, ám eddig sosem tudta elhagyni az évtizedek alatt a szívéhez nõtt sorozatot. Volt már szó róla, hogy más viszi tovább a sorozatot, de igazából senki sem tudta elképzelni milyen lenne a Snake történet a sztori mentora nélkül.
A TGS alkalmával azonban újra elõjött a téma, s Kojima szan most biztosabbnak tûnik, mint valaha az álláspontját illetõen. Állítása szerint az MGS4 lesz az általa és Yoji Shinkawa mûvészeti vezetõ által készített utolsó rész a szériában. Mindketten valami újba szeretnének fogni. A magyarázat? "Játéktervezõként, valami újat szeretnék alkotni" - mondta a mester.
A Konami TGS standjánál a "Mission 3 MG Saga on TGS" címû elõadás volt a legérdekesebb, mivel Hirokazu Hamamura (Famitsu fejes) szannal az oldalán Kojima részletes Metal Gear történelmet adott elõ, kezdve az elsõ 1987-ben kiadott MSX2 Metal Gear játékkal. A sort az MGS4-gyel zárta és még néhány személyes képet is megmutatott a nagyközönség elõtt.
Kojima elárulta, hogy eredetileg filmeket és novellákat szeretett volna csinálni, de elmondása szerint egyik sem mûködött. A Famicommal (a NES japán változata) kétségbeesett idõszakában találkozott, s kezdetben nem is akart folytatást a játéknak, de végül a NES játékgépen megszületett a folytatás Meta Gear 2 Solid Snake (1990. júlis 19.) címmel. Szerencsére jól döntött, ugyanis a sorozat karaktereiért felelõs Yoji Shinkawa-t is ez vette rá, hogy a játékiparban dolgozzon tovább.
A modernkori Szolid Sznékre terelve a szót Kojima fejtegette, hogy a Metal Gear Solid jelentette számára a fordulópontot. A játék elkészítése során sikerült lefektetniük a Kojima Productions alapjait. A sorozat elsõ Playstation inkarnációja, mely 1998. szeptember 8-án látott Japánban napvilágot, mindössze húsz embert foglalkoztatott.
Még elõrébb ugorva Kojima elõrántott egy idõbeosztást, melyen a Metal Gear teljes levezetése látható. A kronológia az MGS3: Snake Eater-rel kezdõdik, melyet az elsõ Metal Gear, majd a Metal Gear 2 követ. Ez a három rész képezi a Big Boss Trilógiát. Az MGS és az MGS2 Sons of Liberty, illetve a Metal Gear Solid 4 pedig a Solid Trilógiát öleli fel. A Metal Gear Ghost Babel, a Metal Gear Acid és a Metal Gear Acid 2 pedig csak melléksztorikat dolgoznak fel.
Messze van még az MGS4 megjelenése, s reméljük, hogy Kojima még legalább három részre elegendõ történetet vet papírra, hogy a helyébe lépõ dizájnernek legyen mibõl gazdálkodnia. De talán az lesz a legjobb, ha tényleg valami újat hoz egy másik stílus életébe, s az MGS-hez mérehetõ, grandiózus játékkal rukkol elõ.