Hideo Kojima saját produkciós céget hozott létre Kojima Productions néven, mely a Konamin belül fejlesztõcégként ténykedik! Céljuk egyedi, maximális kreatív töltettel megáldott játékok készítése. A stúdió jelenleg három projektet visz: az MGS4-et és még két másik Metal Gear Solid játékot.
A Konami sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a legújabb Metal Gear Solid 4 kimondottan Playstation 3-ra készül és a mottója egybevág a korábbi értesüléseinkkel: "Nincs hová rejtõzni". A történet az MGS2: Sons of Liberty után játszódik, valahol a távoli jövõben. Az összes nagy karakter visszatér a sorozatból, beleértve Solid Snake-et, Meryl-t, Otacon-t és Ocelot-ot. Lehetõségünk nyílik továbbá online harci módok kipróbálására is.
Az MGS1 és MGS2 ember alkotta épületekbe történõ behatolásra, az MGS3 pedig dzsungelkörnyezetre volt kihegyezve. Az MGS4 teljesen új koncepciót követ, mely friss szituációkat és minden idõk legkeményebb infiltrációs küldetéseket eredményez.
Hideo Kojima rajta tartja a kezét a játék dizájnolásán, a produkciós teendõkön és a rendezésen egyaránt. A rendezõi munkálatokat Shuyo Murata - Zone of the Enders: the 2nd Runner - végzi. Kenichiro Imaizumi felügyeli a munkafolyamatot, míg a karakter tervezés újfent Yoji Shinkawa-ra hárul.
A másik játék a Metal Gear Acid 2, a PSP kártyacsatázós játék folytatása, míg a harmadik a Metal Gear Solid 3: Subsistence Playstation 2 konzolokra. Ez utóbbi az MGS3 és az MSX játékok, a Metal Gear és Metal Gear 2: Solid Snake, gyûjteménye, melyek korábban nem voltak kaphatók Japánban. Nyolc fõs többjátékos online és egyéb érdekes játékmódokra számíthatunk.