A kontrollerrel egyenlőre két dolgot tudsz megállapítani, hogy hol van a kézfejed a térben, és hol van a szemüveg, de már a talajtól való távolságot sem tudja automatikusan belőni, azt neked kell megadni. Ennyi információd van.
A vállad az nagyon nem fix pont, IRL vállkörzést tudsz csinálni vele, fel le, és előre hátra is el tud mozdulni a sisakhoz (fix pont) képest úgy nagyjából a kulcscsontot a képlethez adva talán érted mire gondolok. A kezedben lévő kontroller is gyakorlatilag csak a tenyered irányát tudja meghatározni, de azt, hogy a csuklód hova van csavarodva, azt már nem (ahhoz kellene a könyök helyzete is). A könyöködről sincs semmilyen infója, a válladról sincs és nyilván arról sincs, hogy derékból befordultál-e, hogy pl egy puskát vállhoz emelsz és célzol vele, vagy egyszerűen kitartod magad elé. És ha már itt tartunk az ujjakat sem követi a kontroller, a lövöldözős fps-ekben külön gombokat használnak arra, ahogy egy lőfegyvert kezelnél: ráfogsz a markolatra egy gomb, kidobod a tárat másik gomb, lövés felhúzás fesztelenítés harmadik gomb, stb.
A szemüveg és a tenyér pozíciójából, ebből a két pontból nem lehet egy normális kar animációt megcsinálni. Nézz meg egy mocap ruhát, mennyi mérési pont van azokon, hogy normális(!) animációt kapj. Amit te mondasz, az tudod milyen kar animációra lenne jó? Mint a süsüben amikor volt a báb (sisak), meg a kézfejben a pálcika (kontroller) . Tárogatni és bábozni oké, animációra nem oké.
A Pavlov VR-ban pl megcsinálták, hogy a külső modellen a kézfej és a váll közé be van rakva egy egyszerű felkar és alkar kapcsolat, ami hajlik ahogy hajlik, gravitáció intézi, ahhoz hozzá van súlyozva a ruha, és hát ilyen végeredménye van játék közben:
De még a Pavlovban sem látod a saját karod, mert annyira szar a végeredmény. Az ellenfélre kénytelen rátenni, de kétlem, hogy ez látni nagyobb élményt adna, mint a levegőben a kézfej.
Az Armában a kezed nem tud szabadon mozogni a kamerához képest, csak az van, hogy felveszed a célzó pózt, vagy nem, esetleg leereszted csípő mellé a fegyvert, vagy elrakod, vagy szerel valamit a földön, satöbbi. Ezek a mozdulatok lejátszanak egy előre rögzített animációt külső és belső nézetben is, de ez teljesen más rendszer, eleve az anim behívása billentyű parancsra történik, és semmilyen kontrollod nincs afölött, hogy a térben hova tegye a csontokat és azok hogyan mozogjanak.