A poén abban rejlik, hogy az úrhajónak nem kell magával cipelnie a meghajtórendszerét, ezért _sokkal_ könnyebb lehet.
Jelenleg a bolygóközi emberes utazások esetében a fõ probléma az, hogy túl hosszú ideig tart, illetve ahhoz, hogy ne tartson túl hosszú ideig, nagy tömegû és ebbõl fakadóan igen drága jármûvet kell csinálni. Ráadásul, ha nem elég gyors az utazás, még nagyobb jármû kell az úrhajósok miatt (készletek).
Az már nem probléma, hogy lassan de biztosan eljuttassunk akár egy nagyobb tömeget modnjuk a Marsra (technológiailag). Ez lehet a fogadóáéllomás. Ami probléma: honnan szerezze az energiát. Ugye lehet pl. egy atomerõmû, de ilyent még nem juttattunk az ûrbe. Ez egy megoldandó technikai feladat, de nem lehetetlen.
Másrészt esetleg szerezhetné máshonnan is az energiát. Egy napenergiás rendszert (nem napelemeset, tükröset), elképzelhetõnek tartok. Baro nagy rendszert kell felépíteni, amihez pl. jó megoldás lehet a több kisebb autonóm eszköz, amik egymással hálózatban kommunikálva (ilyen kutatások is folynak már) alkothatnának egy nagy kiterjedésû megfelelõ hierarchiájú ûrbeli (Mars körül keringõ) naperõmûvet. Na ez elláthatná a fogadóállomást elég energiával. Ja, még valami: az energiaigény itt tipikusan "peak" jellegû, tehát hosszú ideig szinte semmi nem kell, aztán jön vagy megy egy úrhajó, és akkor néhány órán keresztül kell sok. Ha van valami jó energiapufferelési módszer (pl. kémiai, mondjuk vízbontás), akkor nem is kell olyan giganagynak lenni az egésznek, mivel hosszabb idõ alatt gyújtené össze azt az energiát, amit aztán koncentráltan rövid idõ alatt adna le ("Legközelebbi indítás: két hét múlva. Kérjük várakozzanak, amíg a telepek feltöltõdnek." :)) Nyilván ebben az esetben az állomás tömegét maga a pufferelõ rendszer növelné. És nyilván jó, ha a rendszer reverzibilis módon mûködik. Pl. üzemanyagcellák (is).
Szóval röviden: szerintem jó ötlet, akármilyen energiaellátása is lenne az állomásoknak. Az egész rendszert lehet tesztelni a Föld-Hold viszonylatban.
Ja igen, amit az elején kezdtem: a jármû _sokkal_ könnyebb, az elérhetõ sebesség tehát lényegesen nagyobb, így a fõ probléma megszûnik. Sõt: bizonyos keretek közt még lehet is növelni a sebességet úgy, hogy maga jármû nem lesz annyival nehezebb.