Ebben igazad van, de ez a 22-es csapdája. Lakó megnézi mennyibe kerül, mi a választék és nem választ. Ha több szolgáltató lenne, választana. Könyörgöm, kapitalizmus van, nehogy már a farok csóválja! A fogyasztó fogyasztani akar, de nem tud. Ez is tipikus magyar tempó.
A másik, hogy a szolgáltatók, fõleg a Matáv dolga lenne, hogy az iszonyú mértékû reklámköltéseibõl piackutatásokat is végezzen, ergo, hol mire van igény. Jelenleg ez abból áll, hogy bejelölheted az axelero oldalán hova szeretnél ADSL-t. Na mármost ezt hogyan tedd meg, ha nincs neted?
A megtérülõ befektetésrõl meg annyit, hogy a névváltásra szánt reklámösszeg töredékébõl megcsinálnak egy sávduplázást. A kiépítéshez pedig már nagyrészben ott vannak a telefonvonalaik.
Apró példa: Nagykovácsit úgy jelölik pl. hogy van ADSL szolgáltatás. Ehhez képest az új övezetben (kb. 500 méter a falu központjától) már nem építik ki, mert ugyan 10 lakó is igényelné, de nem éri meg a Matávnak. Telefon pedig mindegyik házban van...