A Team Ninja fõhonchoja, Tomonobu Itagaki érdekes fazon: soha nem rejti véka alá a véleményét, õrült kiszólásai vannak, és nagyon keményen oda tud mondogatni a konkurenciának - pláne ha a Namcoról és a Tekken sorozatról van szó (egy régi, még az elsõ DOA megjelenésének idején elhangzott nyilvános sértés miatt bevallottan NAGYON utálja õket). Itagaki (elkötelezett Xbox fejlesztõhöz méltóan) eddig csupa szépet és jót nyilatkozott az Xbox 360-ról: a Famitsu friss számában megjelent interjúban részletesen mesél arról, hogy mi tetszik, és mi nem tetszik neki a Microsoft következõ generációs konzoljában. Lássuk:
# Itagaki szerint programozás szempontjából az Xbox 360 kétarcú masina: a többmagos processzor új kihívásokat jelent. Ha a fejlesztõk csak az egyik magot használják, roppant könnyû rá programozni, pláne úgy, hogy már most kitûnõ fejlesztõi eszközök és middleware-csomagok állnak rendelkezésre, és a gép még így, "csökkentett módban" is megfelelõ teljesítményt tud kimpumpálni magából. A problémát az Xbox 360 erõkapacitásának teljes kihasználása, tehát mindhárom mag egyidejû meghajtása jelenti: ez számukra (is) komoly kihívást jelent. "A gép ilyen szempontból kicsit olyan, mint egy kipolírozott Sega Saturn" - mondja a Saturnos tapasztalatokkal (a DOA elsõ részét elsõdlegesen erre a platformra szánták annak idején) rendelkezõ Itagaki.
# A Team Ninja-nál meglepetéssel vették tudomásul, hogy az MS a dupla sûrûségû DVD, és nem egy új generációs, nagyobb tárolókapacitású adathordozó mellett döntött. Itagaki szerint ez az európai és amerikai fejlesztõknél nem jelent akkora hátrányt, mivel õk eddig is a játék motorjával készült, valós idõben futó átvezetõ animációkat részesítették elõnyben. A japán stúdióknak azonban gondjaik lehetnek: itt még mindig nagy divat az elõre letárolt animáció, a drasztikusan megnövelt HD felbontás miatt pedig ezek a filmek hatalmas helyet foglalnak el. Példaként a Dead or Alive 4 E3-as trailerét hozta fel: ez eredeti formájában laza 2 gigabájtot zabált fel.
# Az E3-on bemutatott DOA4 verzió alfa devkiteken futott. A bétás masinákat pár napja kapták meg. Itagaki elmondta, hogy a Microsoft valamikor júliusban "jelentõs bejelentésre" készül a japán piacot megcélzó játékokkal kapcsolatban, így lehet, hogy õk is elõállnak egy új Dead or Alive 4 trailerrel pár héten belül - a dolog még nem eldöntött, minden attól függ, hogy mennyit idõt tudnak (vagy tudnak e egyáltalán) szakítani az új demonstráció összeállítására.