-A napszakváltásra reagálnak az ellenfelek, pl.: éjszaka a Gruntok alszanak, a Phantom-ok keresőfénnyel pásztázzák a környéket
-Dinamikus időjárást kapunk, külön szél és ködrendszert dolgoztak ki, premier után viharok/hóviharokra is számíthatunk
-Nem tér vissza a dual-wielding, vagyis nem használhatunk egyszerre két fegyvert
-Nem lesznek ellenséges állatok
-Az Elite-ek nem lesznek játszhatóak multiplayer módban sem
-Kampány alatt fejleszthetjük az eszközeinket
-Különböző környezeti zónákat kapunk (erdők, mezők, mocsarak, sivatag, barlangrendszer stb.)
-Az átvezetők attól függően változnak, hogy milyen napszakban járunk és milyen fegyvert tartunk magunknál
-A helyszín ugyebár a Zeta Halo lesz, amely egy teljesen 3D-s világ, konkrétan lesz széle is, ahova eljuthatunk és akár le is lehet esni róla
-Nem lesz teljesen open-world a játék, de méretes világot kapunk, a fejlesztők ihletként a Halo: Combat Evolvedből a The Silent Cartographert hozták fel
-A vadvilág egyes élőlényeinél éjszaka biolumineszcenciát vehetünk észre
-Lesznek hangfelvételek, amelyeket küldetéseink során gyűjthetünk össze, ezekben személyes sztorikat, a gyűrűn történt harcok történeteit és egyéb információkat kapunk
-A Banished frakció dizájnja a Halo Wars 2-ből köszön vissza, az ott látott kinézetet kapjuk itt is, az épületeiket és járműveik is felbukkannak
-Wasp is irányítható lesz
-Teljesen szabad kezet kapunk a küldetéseink során, vagyis akár azt is eljátszhatjuk, hogy egy Banshee-t ellopva egyből az adott missziónk végére utazzunk