A számok elvakíthatnak valakit, mások meg eltakarják a szemüket, hogy ezt elkerüljék, és "szkeptikusak" maradnak, de utána is lehet nézni a dolgoknak. Utóbbi nekem is szokásom, és talán Versé is.
A Sony tanult a PS2-essel elkövetett hibákból, és (mint egyébként alább már 1x leírtam) odafigyeltek egyrészt a Cell tervezésekor is (persze közösen az IBM-mel és a Toshibával), másrészt a hozzá adott szoftverbázis készítésekor is, hogy a lehetõ egyszerûbben kihasználható legyen. (Ez nem is csak a PS3 miatt hasznos, nem csak abban akarják alkalmazni a Cellt.) Nincs szükség ASM trükközésre, tulajdonképpen a Cell nem egy túlbonyolított chip. Azt is leírtam már, hogy a Cell nem egy GPU szerû jószág, ami csak nagyon spéci feladatokra jó, hanem sokféle általános matematikai mûveletet lehet vele végeztetni (a különlegessége, hogy nem csak egy operanduson tud dolgozni, hanem egyszerre, egy órajel alatt egy egész halmon [hasonlít az SSE1-2-3-ra, de jóval többet tud annál]). Mindezt függvénytárak és maga az OS is segítik. (Ezt is demonstrálta a 48 videostreames demo.) És egy ilyen teljesítményû CPU-val elég jó dolgokat lehet csinálni... :)
És az sem mellékes, hogy egy olyan köv. gen. GPU lesz benne (2-3x 6800U teljesítmény, új képességek, stb. - az Nvidia beleadott apait-anyait), aminek a teljesítményét relatíve könnyû kihasználni. Persze ez (pontosabban a "fivére", vagy inkább kistestvére?) PC-s videokártya formájában is megjelenik pár hónapon belül, de egyrészt önmagában is annyi lesz, mint az egész PS3, másrészt kérdéses, hogy akár egy dual-core x86 ki tudja-e szolgálni, ami csak a poligon-átadást illeti, és akkor még mást is kellene csinálnia annak a szerencsétlen procinak... Még ha van mellette egy ilyen PPU cucc, akkor sem fogja tudni felvenni a versenyt egy PS3-mal (de talán egy X360-nal sem nagyon) - azt az esetet leszámítva, ha direkt úgy írják meg a játékot, hogy PC-n ugyanúgy fusson, de ez csak egyes esetekben fog megtörténni.