Csak arra lennék kíváncsi, hogyan is akar a PC architektúra felnõni ehhez? Az Intel (a P-M-re átállás mellett, ami lényegében egy nagy lépés vissza és egy kicsi elõre) és az AMD lassú mag-duplázásban gondolkodik (mást talán nem is nagyon tehet, úgy tûnik, az öreg x86-ból már csak így lehet többet kihozni), ami túl lassú és nem túl nagy növekedés (egy 16 magos proci nem lesz 16x gyorsabb). Maguk a cégek is kezdenek elérni a "tehetségük" határaihoz.
Merész ábránd követlezik: inkább le kellene cserélni az egész x86-os vonalat Cellre, vagy legalább Xenonra... (Így hívják az Xbox 360-ban lévõ CPU-t, ami állítólag a Cellben lévõ PPE megháromszorozása, ami önmagában is elég ütõs, magonként van 2db 128 bites vektor egység [VMX], 2db integer ALU, plusz egy elég jó FPU is, így vektor és integer mûveletbõl a "2 szálúság" ittenni jófajta megfelelõje által 4db-ot, floatból 2db-ot tud végrehajtani órajelenként, ezért összesen 100+ gigaflops-os, és integerben is hasonlóan jó - mindezt 3.2GHz-en, de mûködhet ennél jóval magasabb órajelen is.) Bár akkor már jobb a Cell, ahol a PPE-k és SPE-k száma szintén szabadon többszörözhetõ!
Ez persze nem egyszerû eset, de pl. a PPC elég jól tudja futtatni emulációban az x86-os kódokat, és szerintem nem túl sok idõ alatt megjelennének a fontosabb programok natív verziói, nem beszélve az addigra igen fejlett Xbox-os vagy PS3-as gamékról, amik adottak.