Megint alig aludtam vmit. Úgy látszik ez sztenderd, ha az ember M&B elé ül :)
Kipróbáltam a 0.894-es verziót és nem bírtam felállni mellõle. Rengeteg újítás van benne és bár jóval könnyebb, mint a 0.808-as verzió, de már nem térnék vissza ahhoz.
Indítottam egy nemes fia/orvos karaktert, aki jobb cuccokkal indult majdnem, mint a régi karim. Le is döbbentem rendesen. Aztán észrevettem, hogy ebben a verzióban teljesen át vannak értékelve a lovak, fegyverek, páncélok adatai. Az is meglepett, hogy mindössze 5-6 óra játék után már 14-es szintû lettem. 36-os csapattal járom a vidéket, van egy váram, ahol már 54 ember szolgál a helyõrségben. Szinte elképesztõ lépték az elõzõ kiadás vérrel és verítékkel szerzett javaihoz képest. Igaz anyagilag nem állok olyan jól, de van pénzem és a vár után is jár 500 dénár.
Karavánokat ha saját nemzetünké, le lehet szólítani utazás közben és elkísérhetjük pénzért õket a megadott uticél felé. Aztán mikor a közelbe értünk ismét beszéljünk velük és jön az xp és a pénz. Ezt azért írtam mert az elõzõ verzióban ez nem így volt. Elõzõ verzióra én a 0.808-asra fogok hivatkozni, nehogy megkavarjon vkit.
Ha bemegyünk a tavernába a csapostól nem lehet semmit kapni. Ehelyett azonban itt vannak a felbérelhetõ (jó pénzért) zsoldosok és egyéb szerzetek. Köztük a hõsõk is, bár ez az elõdben is így volt. Három hõst találtam eddig. Azt viszont nem értem, miért nem adja a party skill-hez az õ plusszaikat. Csak a nevük jelenik meg az én skilljeim alatt, de a mezõ üres a nevek mellett. Egyedül az egyik emberem trainer képessége az amit biztosan tudok, hogy mûködik, hiszen nap végén kiírja, hogy mennyi xp-t kapok és talán a csapat is.
Fura, hogy a fejesek sem adnak küldiket. Viszont van hírnév és lehet birtokom. Van egy sáv ami jelzi, hogyan viszonyul hozzánk akivel beszélünk, de nekem azon a mutató még mindig középen áll. Persze lehet fejlõdni kell, vagy ebben a verzióban ezek még nem mûködnek. Ahogy a castle management se.
Mindenesetre ezek a falvak, rengeteg vár és 5 féle frakció, meg a mégszebb grafika (égbolt egyszerûen parádés, no meg a bump mapping effektek is élethûbbek) szinte varázslatossá teszi ezt a játékot. Ahogy olvastam a 0.901-be már ismét visszajöttek a küldik is. Nekem nagyon az az érzésem, hogy az 1.0 vagy akár a 0.954 körül ez a játék nagyon egyben lesz. Minden egyes nagyobb lépésnél, verzió növekedésekor érezni a plusszt, a változtatásokat és egyre kiforottabb lesz a jaték.
Maga a program jobban is fut, persze nem mintha eddig ezzel probléma lett volna, de mivel az fps számláló nekem mindig be van kapcsolva, így látom az értékeket. Egyedül a várostrom az ahol idõnként (nem minden ostromnál) leesik a frame olyan 20-22 környékére, de pár másodperc után visszaáll.
Falvakban lehet toborozni is embereket, így õk pénzbe nem kerülnek, de a heti kosztjukat persze továbbra is mi fizetjük. Egy igazán jó újítás is bekerült, mégpedig a termények és az árucikkek, most már különbözõ mértékben növelik a csapat elégedettségét. Eddig ugye betettük a ló mellé lévõ ikonba a kaját, most pedig marad az inventory-ban és féleségéhez mérten adja a plusszokat.
Érdekes a táborozás opció is, amivel lepihenhetünk utunk során, így csapatunk gyógyulhat, sõt ekkor a rabokból be is toborozhatunk embereket a csapatunkba. Hátúlütõje ennek csak annyi, hogy a táborozás során megtámadhatnak minket. Sajnos a csatákból nincs visszaút, azaz eltünt a Leave opció, így jobban oda kell figyelni. Ráadásúl a banditák igencsak gyorsan mozognak a térképen :)
Persze sok új tartalom is bekerült. Nagyon szépek a falvak, várak, a városok és a belsõ megjelenítés is. Sok elem változott, ami korábban megszokott volt. Pl. kereskedõk mögött a polcokon már láthatóak az áruk. Míly szép is egy hatalmas tök a polcon :)
Maga a térkép is sokkal változatosabb. Még a folyón is át lehet kelni, ami Zendar mellett található. Eddig ott néha idegbeteg módón beakadt a szélébe a csapatom, de így ez a múlté. A víz szebb lett akár a nagytérképen, akár a csata közben. Pl. csata közben véletlenül vettem csak észre, de a patakban tükrözõdött a Hold és lágyan ringatózott a hullámokon a sziluettje. Gyönyörû látvány volt. Akárcsak a Nap kinézete és világítása. A várfalak és belsõ termek kõfalai is szinte tapinthatóak lettek, hála a jobb bump mapping effeknek. Az biztos, hogy a grafikát nem érheti panasz annyi szent! Meg az optimalizálást sem!
A faluknál lehet élelmiszert és terményt vásárolni, azonban ezeket megfélemlítéssel is meg lehet szerezni. Ekkor valamennyit csökken az adottt frakció irányába a megítélésünk. Persze le is lehet rohanni a falut, elõbb gyakok aztán kérdezek alapon. Ilyenkor a parasztok likvidálása után, felégethetjük és kifoszhatjuk azt. Némi jövedelmért cserébe jól jön. Bár én ilyet jónevelt nemes gyermekeként csak egyszer csináltam. Nem illik :D
Komolyabb csatám nem igen volt, de a banditákat könnyûszerrel levertem. Igazából a frakciók csapataival is csak akkor keveredtem harcba, ha megtámadták a mieink karavánjait. Szóval face to face küzdelmem nem volt nyílt terepen igazi komoly esetleg hõssel felvértezett (már az ellen részérõl) csatában. Remélem ebben lesz kihívás.
Az ostrom ami keményebb. Lehet talán ezért is könnyítettek a normál csatákon.
Engem meggyõzõtt ez a verzió. Bár sokminden kimaradt belõle, ami az elõzõbe volt, de ugyanakkor annyival bõvebb is lett. Asszem ma este is kevesebb alvással kell beérnem, miközben sétállok a váramban és gyönyörködök a kilátásban, vagy csak egyszerûen íjásztudományomat élem ki egy szalmabálán. Varázslat már pedig létezik!