Eddig még csak a trialt nézegettem az új verzióból, de már most látszik, hogy elég sok újítás van benne.
Ami jó:
- Sokkal részletesebb karaktergenerálás (több válaszlehetõség). Majd még ki kell ügyködnöm, hogy milyen kombinációval lehet kigyomlálni a party-skilleket a kezdõ képességek közül (azokat majd a többiekre bízom).
- Új skill: Looting. Minél nagyobb, annál több a cucc.
- El vannak szórva gyakorló területek, ahhol lehet kisebb feladataokat megoldani. Minél jobban teljesítesz, annál több XP-t kapsz. Pl 10 edényt kell lelövöldözni különbözõ távolságokról, párbajozni egy csapattaggal, stb.
- Több hõs. Eddig csak kettõvel találkoztam, az egy Marnid volt, de a másik egy eddig sosem látott nõ (nem Ymira).
- Ahogy elnéztem el lehet fogni a nemeseket (volt üzenet, hogy egyiket-másikat lekapcsolták).
- Nem kell feltétlen leharcolni a reménytelen csatákat. Hátra lehet hagyni pár katonát míg te szépen kereket oldasz.
- Most hirtelen ennyi jutott eszembe, de van több is.
Ami rossz:
- Nem tudom, hogy ez mindegyik kezdõkombinációnál ez van-e, de amit én összehoztam az egyedül kezdett, ami elég veszélyessé tette az elsõ pár napot.
- Ha elfogják a karaktert akkor a többi hõs is elveszik. Nem tudom, hogy vissza lehet-e szerezni õket valahol, de kicsit megütköztem, hogy Marnid hirtelen eltünt egy szerencsétlen csata után.
- Zendart kivették. Kár érte mert nagyon szerettem vissza-vissza térni oda.
- Az Inventory Managemenet sajnos még mindig personal skill, pedig kizárólag a játékosnál van értelme (már nem lehet öszvérnek használni a hõsöket egy ideje). Leader skillként több értelme lenne.
- Ebbõl is van még pár, de most is ennyi jutott eszembe.