Ha egy vonalba szeretnéd rendezni a vertex-eket, akkor megfelelő nézetből kijelölöd őket aztán "S" "X" "0" vagy "S" "Y" "0" (nulla van a végén)
Összeillesztésnél én a Snap opciót választanám, kis mágnes az alsó ikonok között mellette van egy kis legördülő menü, ahol azt tudod megadni mi alapján akarod a snapping-et. Érdemes először egy csupasz scene-en két kockát összeilleszteni és akkor rájössz a használatra.
Ha van subdivision surface modifier hozzáadva a modelledhez, márpedig van mert a kép alapján nekem ez jön le. És élesre szeretnél bizonyos éleket állítani, akkor azt vagy úgy csinálod meg, hogy hozzáadsz közel, alá és felé 1-1 élet vagy ha nem szeretnél a topológián változtatni, akkor esetleg az "N" berűvel előhozható a viewport jobb oldalán megjelenő panel felső részén lévő crease v. mean crease opcióval tudod állítani miután kijelölted az állítani kívánt éleket.
"flat modositó hogy müködik" ha arra gondolsz ami a bal panelen jelenik meg az object mode-ban, akkor az arra való, hogy flat shade és smooth shade között váltsál. Flattel nem fog neked semmit "ellaposítani" csak vált a megjelenítési mód között vagy smooth vag flat (alapból flat-en van).