Mint a legtöbb opensource szoftvernél, ha tudod mit szeretnél, és van egy kis angol tudásod (ha nincs, van google translate) akkor tulajdonképpen már megvan a válasz is.
És ez most nem a szokásos "google a barátod" beszólás, ezek a dolgok tényleg így mûködnek.
Azért röviden: Neked a "Decimate" modifierre lesz szükséged. Amivel a gond csak az, hogy a végeredmény nem feltétlenül lesz olyan, amilyet szeretnél, szóval az egyszerûsítés után bele kell mégy nyúlni vertexeket igazgatni.
Viszonylag járható út, hogy kijelölöd a mesh-t (object mode), a shadinget flatra állítod, hogy lásd hogy állnak a felületek, aztán beállítod a decimate értékét (ratio). 0 és 1 között változhat alapból 1. Ma kipróbálod érteni fogod, mirõl van szó.
Viszont tény, hogy a végeredmény nem lesz szép (már drótvázként, ami meg a késõbbi mozgatásnál gondot okozhat). Ezért aztán járhatóbb út az, ha eleve megtanulsz lowpolyban modellezni, bár az meg már manapság talán kicsit idejét múlta. Amilyen brutális poligonszámokkal divat dolgozni manapság. Amikor én ilyesmivel kínlódtam, a lowpoly modeling volt az isten, amire aztán húzhattál meshsmooth-t ha akartál.
Szóval ha valami scluptorban (vagy a blender sclupt módjában) gyártod a modelleket, akkor a decimate a barátod. De utána nagy valószínûséggel bele kell még majd nyúlni a modellbe.