A saját véleményem az hogy mindennek meg van a maga menete. Az eszközökkel játszani kell. Kikkel tapasztalni mit mire érdemes leginkább használni.
Az elején úgy voltam pár gyakorlati eljárást megtanulok és elkészítek valamit ami tetszik. Menet közben jöttek ki a tapasztalatlanságomból elkövetett hibák , és az hogy nem ismertem olyan gyakorlati alkalmazást amire szükségem lett volna az elképzelésem megvalósításához. A gyakorlás a legfontosabb és ha mented a munkáid, fogsz látni különbséget az egy évvel ezelõtti és az egy évvel késõbbi munkáid közül. A blender gurut tudom ajánlani, mert a videóiból a billentyû kombinációkat kitudod lesni (esetleg papír ceruza jegyzetelj, jó az). A menetét is ha megnézed "elkészinti" a testet, vagy épp csak amit látsz. Az adott oldat hogy takarékoskodjon , beállítja a fényeket és a végén effektekkel fejezi be . Ahol életszerû lencsetükrözõdést fókuszt stb beállít hogy rátegyen egy lapáttal. Nekem így jött át a dolog legalább is. Amikor van kedvem és tehetem is, akkor szoktam gyakorolni, de a végén a dugdosós részt a lencse fókuszt az élességet a koszt a lencsén stb ezeket nem szoktam beállítani pedig az a sok kis jelentéktelennek látszó dolog dob igazán az elkészített alkotáson. Én a blender guru videóit tudom figyelmedbe ajánlani és hogy az alapvetõ szerkesztési elemeket amennyire sokat csak elehet gyakorolnia kell az embernek. Az alapok fontosak mert arra lehet építeni bármit. nekem bejött az hogy félreraktam a blendert és csak videókat nézegettem jegyzeteltem és néztem , azután elkezdtem valamit majd elakadtam. Nem sokat töprengtem ki töröltem és elkezdtem elölrõl. Egy idõ után kezdett olyan lenni ahogy elképzeltem. Sokat szoktam rögtönözni is konkrét elképzelés nélkül. Sokszor belementem olyan részletességgel szerettem volna elkészíteni az adott testet, hogy emiatt maradt félbe. a géped teljesítményére is érdemes odafigyelni nehogy emiatt kényszerülj félbehagyni amit elkezdtél. be kell lõni mennyire legyen részletes mit lehet kiegyenlíteni ki ellensúlyozni textúrával hogy alacsony poligonszámmal dolgozhass. Magad miatt és a géped miatt. Elméletben én ezeket tartom fontosnak ha valakit elkezdi érdekelni a blender. Ha annak idején valaki leírta volna nekem valami hasonló formában ezeket a sorokat bizony örültem volna. Van amit csak a tapasztalat tud helyettesíteni. Én most már a játék készítõk által elkészített sövénykerítést vagy hordókat kerítést gépkocsikat utakat fa fém elemeket és betonelemeket figyelem meg hogyan alkalmazzák a játékokban. Megpróbálom elképzelni a test térhálóját a látottak alapján és a textúra felbontását is. Sokat lehet tanulni a játékokban fellelhetõ elemekbõl hogy mennyire érdemes belemenni a részletességbe. Esetleg hol érdemes kompromisszumot kötni hogy oké ez meg az nem olyan részletes éppen azért hogy a fõ test részletesebb lehessen egészben vagy részlegesen itt meg ott hogy jobban mutasson. Mondjuk én nem olyan fejjel gondolkozok aki egy komplett kompozíciót szeretne létrehozni és mint képet prezentálni. Én inkább játékokhoz készítek el kedvem szerint testeket. Tehát kinek mi az elképzelése mit szeret. Nekem ez az alkotás. Bocs hogy kicsit elnyújtottam , s ha olyat említettem volna ami amúgy is egyértelmû. A legjobbakat jó nyarat mindenkinek.