ha m$ termékeket sorrendbe kéne állítani, akkornálma
1. visual studió
2. offis
3. windows
ebbõl 1.nek egyáltalán nincs alternatívája és semmi sem ér még csak a közelébe se.
2. azért lássuk be egy mostani openoffisz valahol az m$ offis97 környékén van. és amikor azt mondják hogy pl wörd 15%át használja ki egy úzer, akkor az nem ugyan az a 15% mint egy másik embernél, tehát nincs benne fölösleges funkció. De pl kell is ekkora különbség egy ingyenes és egy fizetõs termék között. Az meg hogy a közvetlen kezelõfelület ugyan az, még nem jelent hasonlóságot, mert menütõl indúlva a felépítésen és logikán keresztûl már minden más (nem feltétlenûl rosszabb de más - a felhasználó barátságról meg lehet vitatkozni [sztem linux alatt nincs olyan,h felhasználóbarátság])
3. ez örök vita marad, de hagy világítsak rá egy példával mire is gondolok:
vegyünk egy mezei sorozat gyártott utcai személygépkocsit (továbbiakban szgk) - pl Ford Focus - , és vegyük ugyan ezen széri a WRC változatát. Könnyen kitalálható elõbbi win, utóbbi lin.
WRC:
profi lengéscsillapító -> nagyon jó úttartás
pro. gumik -> nagyon jó tapadás, de minden útviszonra más/új gumi kell, de pont ezé jó (pl kernel fordítás)
erõs, spéci, gyors motor, kitesztelt/beállított fogyasztás -> nagyobb teljesítmény (kissebb gépigény)
spéci kormánymû -> mozdulattal lehet cserélni, érzékeny, pontos, csak a lényeget tudja (GUI).
merevítés -> stabil, életbiztos merevítések, ha fejre áll az egész, akkor sincs gond.
Elõnye, h az alapot megkapva (motor, karosszéria) magad állíthatod össze az egészet és pontosan olyan lesz mint szeretnéd, és bármikor bele nyúlhatsz a biztonság vagy a teljesítmény érdekében.
Mondhatod neki, hogy dehát a WRC hamarabb van 100on és 100kmes távot is hamarab teszi meg, meg ütközés esetén is kissebb a sérülés esélye. Meg magyarázhatod, hogy a lengéscsillapítója mennyivel jobb és átgondolt. Meg ha nem tetszik a kipufogó fogod és 1 mozdulattal lecseréled.
Mit fog látni belõle? keresztûl kasúl útban merevítõk, a kormányt ki kell venni, hogy beszálljon, semmi értelmes nincs benne, csak értelmetlen kapcsolók (mondhatod neki, hogy a dokumentációban le van írva mi micsoda és hol, meg hogy versenyzõs haverok segítenek), ha valamit állítani akar rögtön a motorháztetõ alatt kell túrkálni, ha vizes az út rögtön cserélni kell a gumit stb.
Mit fog gondolni? Hiába teszi meg a 100as távot gyorsabban és hiába van hamarabb százon, ha reggel a csúcsban örül ha 40km/h óra fölé mehet. stb. stb. Ha ingyen adnák akkor sem kellene neki a WRC.
Peidg mind a kettõ kocsi és mind a kettõvel lehet városban is menni és versenyezni is velük.
ui: az access 5-10 fõs vállakozások számára van tervezve és erre tökéletes meg is felel. ha valakinek ez kevés felrakja rá az m$ sql szerverét és máris kibõvûlt a használhatósága.