Múlt héten betértem egy Média Markt-ba és a csomagolás annyira megtetszett, hogy beszereztem ezt a játékot. Persze azért nem teljesen látatlanban, mert jópár cikket átolvastam és alapvetõen nekem tetszik ez a fajta játékforma, no meg az RTS-ekre is rákaptam az utóbbi idõkben. Nemcsak külcsín impozáns, de a tartalom is! Ami magyar játékról lévén szó, számomra nagy meglepetés.
Elõszõr is van egy vékony kis külsõ papírdoboza a játéknak, abban található a DVD tok, de az is az igényesebb fajtából. Belül pedig egy igényes és tartalmas kézikönyv (összes egység típussal, részletesen bemutatva azokat) egy igen méretes poszter, melynek egyik oldala maga a poszter a másik pedig a technológia fa, az egységek, épületek, fejlesztések részletes felsorolása mind a három fél részérõl. És a legfontosabb talán a Bónusz DVD, ami nagyon igényes lett. Minden zeneszám, átvezetõ mozi, kimaradt jelenetek, tervrajzok, poénok és egy szuper kis filmecske a készítõkkel. Tényleg roppantmód igényes az egész!
Persze ez a magyar nyelvû kiadás.
Én a szövetségesekkel kezdtem el a kampányt, de az elsõ küldetésnél valahogy nem állt össze a kép a játékról. Sokáig próbálkoztam a grafikával is, hogy szép is legyen és játszható, de aztán betettem mindent maxra és így már igencsak szép látvány fogadott. Idõnkénti belassulásoktól eltekintve a játék folyamatos, élvezhetõ. És mégegyszer leírom: Nagyon szép! Elsõsorban nem ezzel volt bajom, hanem meg kellett szoknom a programot.
A második küldetéstõl viszont már nagyon tetszett a játék mechanizmusa és az élmény amit nyújt. Aztán lassan letehetetlenné vált. Már az utolsó elõtti pályán vagyok a szövetségesekkel. A németeket még nem kezdtem el, az oroszokat meg kipróbáltam egy órácskára a gép ellen. A skirmish része szerintem igen jó sikerült a programnak, de az egyjátékos pályák is jók és van kihívás, de játékmechanizmus és a az egész program úgy van kitalálva, hogy viszonylag könnyedén le lehet gyûrni az ellent, normal fokozatban.
Pénz van dögivel, csak vásárolgatni kell, meg kiépíteni a bázist és egy idõ után meg lehet fordítani a keményebb csatákat is. A történet is szimpatikus, nagyon jók lettek az átvezetõ videók, a hõsõk is kifejezetten tetszenek. Bár fura megoldás, hogy bézisépítõs küldetéseknél meghalhatnak, majd a barakkban újra "legyárthatjuk" õket, de legalább nincs annyi idegeskedés az elvesztésük miatt, plussz ha nem építhetünk bázist a misszió alatt, akkor viszont nem halhatnak meg, mert vége a küldetésnek. Ez legalább életszerûbb.
Jók lettek a kitalált egységek! És a szuperfegyverek is. Igazából ez egy rendkivûl élvezetes, szórakoztató és szépen kinézõ játék, amiben nagyon sok munka fekszik, és annak aminek készült (2.vh-s C&C menetû rts) tökéletesen megfelel.
Az oroszok mint ellenfél jó ötlet. Persze volt már ilyen más játékokban is, de jó ellenük harcolni. Remek kis egységeik vannak. A negatív hõsõk kellõen unszimpatikusak, a pozitívak viszont valóban, ahogy egy két cikkben olvastam, kissé nyálasak, mint pl. Lynch barátunk, de neki pont ez a szerep a okés. Tökös amerikai, nõzabáló, laza gyerek. Legalább az amerikai gyerkõcõk megkapják a nekikjáró hõsûket :)
A küldetések szépen felépülnek. Azaz elõszõr kapunk egy elsõdleges feladatot, majd ahogy haladunk elõre a pályán, szépen jönnek sorban a megoldandó feladatok. Van amelyiket idõre kell. Ezekért a másodlagos feladatokért medál is jár. Szóval érdemes megcsinálni, no meg persze könnyebben is boldogulunk a pályán, ha letudjuk.
Német oldalra nagyon kiváncsi leszek. Meg a kampányukra. Bár olvastam, hogy végül is párhuzamosan fog alakulni a szövetségesekével a németek története és pályái is. Azért remélem nem ugyanazokat a pályákat kell megcsinálni más missziókért cserébe.
A repülõk nagyon tetszettek! Hasznosak, nagyon szépen le vannak modellezve, jó hogy támadás elõtt tesznek egy íves kört, hogy rá tudjanak repülni a célpontra, ez életszerûvé teszi a bevetésüket. Persze ezalatt simán leszedhetik õket, de hát ha sokan vannak nincs akkora gond.
TPS nézet is jó ötlet, idõnként használtam is, így messzebb el lehet látni a 3D-s pályán. Ami viszont igazán nagy móka, az az FPS nézet a bunkerekbõl. Persze sokszor a csata hevében megfeledkezem errõl az opcióról, de ha eszembe jut, baromi könnyen védhetem a bázisomat, hisz ebben a módban szempillantás alatt szétszedhetõ bármilyen ellenséges jármû.
Meg voltam/vagyok elégedve a könnyítõ opciókkal, amik a klikkmentesebb játszást segítik. Ilyen pl. az automata gyártás, az automata javítás és a shift gombbal történõ sokszorosított építési mód is. Utóbbi annyit tesz, hogy ha az építõmunkással/jármûvel lerakjuk az építendõ épületünket, akkor ha shift-et nyomunk rakhatunk továbbiakat is, vagy ugyanazt. Gyakorlatilag így kiépíthetjük a bázist, aztán az idõvel felépül szépen. És ha gyártunk még újabb építõt, akkor azt a hozzárendelhetjük a még fel nem épített épülethez, míg az eredeti építõnk, szépen csinálja amit megadtunk neki.
Pénz ahogy írtam jön dögivel, még olajkút fogalalás nélkül is. Jó sokára fogy ki a termelhetõ pénz belõle. Az egységek sem túl drágák és nem is kell sok idõ, szép kis sereget lehet összetoborozni. Az igaz, hogy a tankok hamarabb szétesnek, mint más hasonló típusú játékban, de végül is a hangsúly az élvezeten van. No meg van javítójármû is, bár egy hõssel jobban járunk szerintem. Bele a jármûbe és így õ is védettebb, no meg a bónuszai is ugyanúgy érvényesülnek.
És végül, ahogy a készítõk is elmondták: Kaptak egy feladatot a CDV-tõl, hogy készítsenek egy 2.vh-s RTS-t a Generals mintájára. A fõ szempont pedig az élvezetes és hangulatos játékélményen legyen, mindezt nyakonöntve egy korhû grafikával.
Ennyi játék után én kimerem jelenteni: Ez maradéktalanúl sikerült! És büszke vagyok rá, hogy hazánk fiai egy ilyen igényesen kivitelezett és könnyed (hard fokozat persze lehet zúzósabb lesz) és alapjaiban egy jól átgondolt, jól kiegyenlített játékot tettek le az asztalra. Jó vétel!