A Montreal International Game Summit rendezvényen a Joystiq online legénysége készített interjút a Spore két fejlesztõjével, akik a Maxis fedélzetén már évek óta kalapálnak a korszakalkotó stratégiai alkotáson. Kezdetben nem volt igazi játék, csak 5-6 ember a projekten és a Spore szétszórt szimulációk formájában leledzett. Azóta befejezõdtek az elõmunkálatok és 80 fejlesztõ dolgozik éjt-nappallá téve a szépen formálódó mesterjátékon.
Érdekes tõlük hallani, hogy Will Wright félistenpápa és Szent Hódító mekkora esernyõt tart a fejük fölé, így az EA csuklyás-kiadó nem tudja õket rugdosni oly keményen, mint más csapatokat. Willnek már igazán nincs szüksége rá, hogy dolgozzon, hiszen elõzõ játékaival keresett pár fillért, amibõl élete végéig eltengõdhetne. Ettõl függetlenül Will szereti, amit csinál, ezért maradt az EA égisze alatt... a Spore készítõk nagy szerencséjére. A megkérdezett fejlesztõk egyike a Spore elsõ pályáján - The Cell Game - dolgozik, a másik vérprofi pedig az animációs részen és a második pályán - The Creature Level -, ahol már nem sejtek vagy spórák libegnek, hanem állatkák döcörésznek.