Ezzel én egyet is értek, csak hiányolom a technikai áttörést ami drasztikusan megváltoztatná a repülést.
Mondok két példát: Boeing-747 és Concorde.
Az egyik az addig épített legnagyobb civil utasszálító repülõgép, minden komolyabb technológiai áttörés nélkül, a második egy valódi mérnöki remekmû, tele az akkori kor csúcstechnológiájával.
Melyik térült meg a kettõ közül? Hát a technológiailag semmi újat nem hozó 747. Több százat építettek belõle, és még most is repül, sõt, még évtizedek múlva is repülni fog valószinüleg.
Van egy gazdasági megtérülésre épülõ világunk, namost ha egy technológia nem hozza be az árát, akkor a kutya sem fogja megvenni. Hát ez a helyzet. Ilyenkor persze mindenki a számítástechnikával jön, ám itt a helyzet más - van vásárlóképes piac, és igény, amit ki lehet elégíteni. Persze hogy látványos fejlõdésben van jó ideje.
A repülõgépek terén voltak apróbb próbálkozások, mint a Boeing Sonic Cruisere. De kiderült, hogy nincs rá akkora érdeklõdés, hogy megérje a teljes kifejlesztésére rákölteni azt a pár milliárdocskát. Tehát inkább a 787-felé, egy gazdaságos, csak részleteiben, picit változtatott repülõgépet kezdtek el fejleszteni. És mi történik? Van rá jelentõs mennyiségû megrendelésük, már most.