Jó, akkor mondok egy példát: a 2003 végén megjelent Prince Of Persia : Sands Of Time -szerintem- egy fantasztikusan gyönyörû játék, a tavaly megjelent folytatásával egyetemben, mai szemmel nézve is! Pedig a megjelenésekor már kezdtek elterjedni az olyan divatos feature-ok, mint normal mapping, dinamikus fény-árnyék rendszer, stb., és ezekbõl semmit nem tud a POP engine. Akkor miért találom én a játékot (különösen a SOT-ot) ma is nagyon látványosnak? Azért, mert a mûvészi alkotógárda teljesítménye sokkal inkább meghatározó, mint a grafikus motor technikai képességei. Ezért van az, hogy lehet szép és látványos játékokat csinálni elavult grafikus motorral is, és lehet hipercsúcs technikai színvonalon (mondjuk Doom 3-al vagy akár Ue3-al is) grafikailag középszerû cuccokat is kiadni.
De mondhatok másik, aktuálisabb példát is: a nemrég megjelent Psychonauts nem véletlenül kapott a grafikára szinte majdnem mindenhol 10/8-9 körüli pontszámokat. Pedig technikai értelemben egy több éves, Dx7 alapú technológiára épül az egész, semmi "hi-tech" grafikai effektet nem tartalmaz. Csaképpen az egész grafikai design tele van ötlettel, egyediséggel, eredeti elképzelésekkel, és ez bizony -hozzáértõ kritikusok jól tudják- sokkal többet számít, mint hogy éppen hány poligonból épül fel egy karakter. Ha hiper-szuper Dx9-es motorja lenne a játéknak, akkor kapott volna 10/10-et. Nagyjából ennyiben is érdemes az összképnél figyelembe venni a technikai fejlettséget...(vagyis 10-bõl 1-2 pontnyi "súllyal")