Hát én a HOI-t afféle RTS/TBS hibridnek tekintem, inkább TBS mint RTS. Fõképp azért, mert amilyen sebeséggel én játszok vele (amikor csaták vannak), ott majdhogynem csak annyi a különbség egy TBS-hez képest, hogy itt nem kell játékbeli óránként NEXT TURN-t nyomni, hanem magától lép a következõ órára.
Én úgy vagyok vele, hogy egy RTS-nél nemcsak a stratégia, hanem a koordinációs készség és még a reflexek is beszámitanak (lást TA-ban a mikromanagement a harcokban - mert számit hogy az egységek mozognak-e vagy sem, Starcraft/AOE és társai, ahol sokszor azon is múlt a dolog, hogy az ember tudja-e a hotkeyeket és képes e figyelni a gazdaságra is miközben zúz a frontvonalon). Szóval az RTS és TBS közt én nem csak a tükörforditás szerinti valós idõ/körökre osztott különbséget nézem, hanem azt is, hogy mennyire mozgalmas/akciódús a játékmenet a játékos szemszögébõl. Természetesen ez csak az ÉN különbségtételem, más szemszögbõl nézve (és lehet hogy ez a többség véleménye) egy folyamatosan futó HOI az RTS :)
Érdekes különben, hogy nekem pont a Cossacks 2 jött be azzal hogy azt a 120 darab katonát akit legyártok, egy pillanat alatt egyetlen csapatba rendezhetem és máris 1 egységgel kell foglalkoznom, nem 120-al. Szóval én azt mondanám PONT a Cossacks 2 a jó példa arra, hogyan lehet sok egységet könnyen irányitani.... :)