Az FA-ban a játékmenet és az AI is nagyon sokat változott:
- A T1-es egységek erõsebbek lettek. 2-3 simán lenyom egy T2-es egységet, 10 pedig ügyesen manõverezve egy Commandert. Legalább 4 db T2 PD, radar és T2 shield kell ahhoz, hogy egy irányból megállítson egy T1 rush-t.
- A pajzsok még jobban védenek a tüzérség ellen 4 db T2 Artillery teljesen hatástalan 1 db T2 v. T3 pajzs ellen.
- Az új T3 egységek nagyon kemények. Rendesen tudják rombolni az ellenséges bázist.
- Az AI nem épít túl sok repülõgépet, hanem elsõsorban vadászokat. Ezekkel védi be elsõsorban a bázisát. Egy T3 gunship támadás mondjuk 25 gunshippel simán meghal, mert a vadászok sokkal gyorsabban leszedik a gunship-eket, mint a földi légvédelem. Viszont az AI nem nagyon épít bombázókat sem, ezért fõleg az elején nyugodtabban van az ember. T2 szint után már jön pár bomber, de kárt nem okoznak.
Az AI új taktikája a földi támadás, méghozzá rush módszerrel. 1vs3 adaptív AI ellen mindig megpróbál lenyomni a térképrõl, mielõtt T2-re érnék. Ez csak azért nem sikerül neki, mert az elején kialakítok egy védelmi vonalat, amit mindig át is tör, de mire a bázisra ér, elkészül az elsõ pár T2 tank + shield, amivel annyi idõre visszaverem, hogy fel tudjak építeni 4 T2 PD-t, amik már tudják tartani a vonalat.
Mindenesetre az elsõ 5 perc mindig érdekes. Utána sajnos az "adaptív" AI nem hagy fel a rush-al, hanem folytatja, ahelyett, hogy feltechelne és T3 egységekkel jönne, amikkel már át tudná törni a védelmemet.
A végjátékot általában experimentálok nyerik meg nekem, a legjobban a nagy robotokat szeretem, bár a leghalálosabb szvsz. a Fatboy (ha meg tudom védeni a légitámadásoktól...)