Az alapjátéknál 2 magossal 2-4 Al megy élvezhetõen, 40*40 es mapon
A Forged Aliance-nál 1-2 Al-lel megy, mivel máshogy programozták.
A F.A.-ban egy Al, ha épít expansonokat(elõörsöket, elõretolt bázisokat), akkor a program saját Al-t generál hozzá, ami agressivebb Al-t jelent.
Ezt nem korlátozták le, tehát nagy térképen akár 6 Al-t is képes létrehozni. Igaz van hozzá fix, amir a Sorian nevû modder, aki az alapjáték legjobb Al-ját "írta".
A F.A.-szel kapcsolatban a másik probléma, hogy sokkal jobban igénybe veszi a videokártyát, míg az alapjátékot mediumban beállításban el lehet futtatni, addig a FA-ban a low felel meg ugyanannak a beállításnak. Ennek elkerülésére építették be a FA-ba cartographic mode-ot, ami leegyszerûsített grafikát jelent.
A másik újdonság, ami az FA-ban van, az az radar, a támadási távolság, a radar jammer távolság, és a LOS(LineOfSight) újfajta kijelzése, ami megzabálja az Fps-t.Ezt ajánlott kikapcsolni, vagy csak az aktuálisan kijelölt egység(ek)re beállítani.
Nézd meg szerintem , hogy hány fps-ed van, majd nézd meg a sim értéked mondjuk 500 egység esetén(konzolban beírva a parancs sim_render)
Több magos processzor esetére van egy Core Maximiser Tool, ami jobban elosztja a 2-8 processzormag között a folyamatokat.