egységek buildtime-ja csökkent(gyorsabban jönnek ki a gyárból)
-techelés 2-féleképpen fog lezajlani:
1. egységenként a veterán szintektõl függõen
2.Az összes egységre kutatás(földi, légi, vízi, épületekre, commanderre)
nagyobb lõtáv, nagyobb sebzés. Az experimental-okból a 3 faction között összesen 25 db van, ezek közül van kisebb és nagyobb
-az egységek útkeresése[pathfinding] fejlõdött
-Al fejlõdött: jobban alkalmazkodik, ha a játékos bázisa elleni légicsapást könnyedén kivédjük, akkor mást próbál meg.(Land, Air, [Naval], Tech, Rush Al-k menetközbeni váltása?)
-25-30 skirmish map lesz kiadáskor a játékban
-UEF, Cybran+Aeon helyett lesz az Illuminate, ami az Aeon egyik frakciója, új kinézettel, és technológiával
-kevésbé lesz erõforrásigényes (3-5 éves gépen futni fog)
-strategic zoomon változtatnak, és az ikonokon is.