Az Apollo-1 földi tesztjeinél volt egy olyan, hogy a legénység beszál a parancsnoki modulba egy gyakorlatra, és lett volna egy másik, ahol a kabinban nyomáspróbát végeznek. Az Apollo-ûrhajók esetén az ûrhajó fedélzetén alacsonyabb nyomású légkör volt, de tiszta oxigénnel. A nyomáspróbakor a belsõ légnyomást megemelték, de a légkör tiszta oxigén volt. A hajó belsõ borításához használt anyag ilyen körülmények között igen gyúlékony volt, és egy elektromos kábel hibája miatt lángra kapott. A legénység ûrruhája nem volt tûzálló, tehát minél hamarabb ki kellett volna jutniuk, azonban az ajtó bonyolult nyitórendszere miatt ideális esetben is másfél perc lett volna, amíg sikerül kinyitni. Az Apollo-1 háromfõs legénységének utolsó üzenete 17 másodpercel a tûz kipattanása után történt, az ajtót csak 5 perc után tudták kívûlrõl kinyitni. Az eset után az ûrruhákat tûzállóra készítették, a beltérben nem használnak éghetõ anyagokat, és indításkor a belsõ légkörnél oxigén-nitrogént használtak tiszta oxigén helyett.