1)Az elektromos erõvonalak nagyon gyengék a mágnesesekhez képest, ezért nem is szoktak róluk beszélni, csak a statikus elektromosságnál.
De vannak. És a töltéshordozók pedig az erõvonalak mentén haladnak.
Amikor becsap a villám, akkor se történik más, csak egy ilyen erõvonalrendszer alakul ki. A levegõ ionizálódik, és így kisül az egész.
A kapcsolós tápegységre azt értettem, hogy az egyenárammal nem tudtak volna mit kezdeni.
Nem tudták volna transzformálni, így nagy távolságokra eljuttatni. Nagyüzemben most is hagyományos trafókat alkalmaznak, nem kapcsoló üzemûeket. De kapcsoló üzemûekkel ki lehetne õket váltani.
Az aszinkronmotorok, amik valódi elektromos motorok, ellentétben az ilyen kommutátoros sz*rokkal meg váltóáramot és több fázist igényelnek.
Azt meg honnan szeded, hogy a váltóáram veszélyesebb?
Ez egy nagy marhaság! Az egyenáram sokkal veszélyesebb, mert ionizál mindent a szervezeteden belül, meg a víz is elkezd bomlani a hatására. Mellesleg az izmaidat is összerántja, míg a váltóáram nem.