"In the early 1980s, when the first utility-scale turbines were installed, wind-generated electricity cost as much as 30 cents/kWh. Now, state-of-the-art wind power plants are generating power at costs as low as 4 cents/kWh, a price that is competitive with many conventional energy technologies."
Na, ez már jobban hangzik.
"Én itt a jelen problémájának egy lehetséges megoldásáról beszélek, te meg elõreszaladsz 1-2 száz évet a jövõbe."
A jelen problémáira nem megoldás a fúzió, hiszen várhatóan 50 éven belül nem lesz alkalmazható. Hosszabb távra viszont nagyonis hasznos, és ezért érdemes már most fejleszteni, hogy amikor kell már kész legyen. Emellett a fejlesztés máris nagy hatással volt a plazmafizikára, és ez más területeken is hasznos lehet (a legtöbb alapkutatásról elõre nem lehet tudni, hogy mire lesz jó, de szinte mindíg nagyon hasznosnak bizonyulnak utólag).
"A hajók meg akár meg is marathatnak olyannak, mint a mostaniak. Co2 kibocsátás szempontjából nem jelentõs a szennyezésük."
A szennyezés se jó (fõleg, amikor egy balesetnél az üzemanyag kifolyik), az olaj is fogy. De nem csak ez a gond. A hagyományos motorok teljesítménye nem elég a nagy hajókhoz. Fúziós reaktorral lényegesen több energiát lehet elõállítani kisebb méretben. Tehát a hajók gyorsabbak lehetnek, és a kapacitásuk is nõ, mert kevesebb üzemanyagot és kisebb motort kell szállítaniuk.
"Ûrhajók? Egy fissziós reaktort 100 kg-ból ki lehet hozni. Na majd ha a fúzió ugyan ezt teszi, lehet róla szó."
Végülis pont errõl beszélünk már egy ideje. Én nem látom ennek elvi akadályát. Bár az ûrhajókra talán még a fúziónál is több kakaó kell. Pl. antianyag, aminek csak az elõállítása és tárolása körülményes (ezekben is segíthet a fúzió fejlesztése), de energiát termelni rettenetesen egyszerû vele.